مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال خراسان جنوبی با ثبت ۴۹ تعاونی در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در دهمین جلسه گروه کاری اشتغال و سرمایه گذاری و چهارمین جلسه ستاد توسعه و تعاون شهرستان فردوس با بیان این که اشتغال پایدار روستایی و عشایری در اولویت است گفت: امسال خراسان جنوبی با تشکیل و ثبت ۴۹ تعاونی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

او افزود: امسال در زمینه اشتغال پایدار روستایی و عشایری از ۲۰۰ طرح ارائه شده از فردوس ۱۹۷ طرح پذیرفته و ۹۷ طرح هم اکنون بررسی، پایش و ارزشیابی شده و تسهیلات آن‌ها پرداخت شده است.

اشرفی در ادامه به سیاست‌های فعال بازار، طرح یارانه دستمزد و طرح‌های تشویقی اشاره و خواستار اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: در طرح یارانه دستمزد با بکارگیری نیروی جدید با مدرک دیپلم حداقل ۵۰۰ هزار تومان یارانه به صاحبان مشاغل پرداخت می شود که تاکنون هزار نفر در سامانه رصد در این طرح ثبت نام کرده اند.


بیشتر بخوانید


او از همه دستگاه‌ها خواست تا به تعهدات خود در زمینه اشتغال عمل کنند و تاکنون از مجموع هزار و ۴۳۹ تعهد اشتغال فردوس ۹۹۹ نفر ثبت سامانه رصد شده اند.

حلاج مقدم فرماندار فردوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام طرح‌های ارائه شده در شهرستان به استان ارسال شده است خواهان رسیدگی و پیگیری به قول‌های داده شده در سفر معاون وزیر کار به فردوس شد.

او افزود: باید نظارت بر طرح‌های اجرایی بیشتر شود تا اشتغال به معنی واقعی ایجاد شود.

حلاج مقدم در پایان از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا در راه اندازی مجدد شرکت انارین فردوس با ظرفیت اشتغال ۷۰ نفر مساعدت کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.