نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی عقب نشینی کشور‌های اروپایی از طرح قطعنامه ضد ایرانی را فرصتی برای حضور دیپلماسی ارزیابی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی در وین فضای کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و بحث درباره پرونده هسته‌ای ایران را سازنده دانست.

میخائیل اولیانوف در خصوص نشستِ در حال انجام شورای حکام در حساب توئیتری خود آورد: بحث درباره ایران ادامه می‌یابد. فضا سازنده‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت. هنوز هم مسیری که روسیه در جهت جلوگیری از تشدید (اوضاع) و تکیه بر دیپلماسی دنبال می‌کرد، حاکم است.

دیپلمات ارشد روسیه در پیام دیگری عقبگرد اتحادیه اروپا از ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام را حاکمیت عقل سلیم توصیف کرد و نوشت: آلمان، فرانسه و انگلیس در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند تصویب قطعنامه جنجالی درباره ایران را مطرح نخواهند کرد. قابل تقدیر است. عقل سلیم غالب شد. این قطعنامه می‌توانست منجر به تشدید کنترل نشده اوضاع شود. اکنون دیپلماسی فرصتی واقعی برای حضور دارد.

پیش از ظهر امروز شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد کشور‌های اروپایی پیش نویس قطعنامه محکومیت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را به خاطر مسأله پروتکل الحاقی پس گرفتند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان طرحی که با حمایت آمریکا برای انتقاد از ایران بخاطر کاهش همکاری خود با آژانس تهیه کرده بودند، را کنار گذاشتند.

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد: دو منبع متفاوت تایید کرده‌اند، شورای حکام آژانس دیگر تصمیم ندارد علیه ایران قطعنامه صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
عقب نشینی شیطان معنایی نداره، بلکه به دنبال مکرو حلیه ای جدیده، و اقدام نوچه های شیطان، هرگز در جهت مصلحت ازادگان و ازاد مردان جهان نیست.
آخرین اخبار