مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: موادغذایی مصرفی سالمندان در دوران کرونا باید حاوی ویتامین‌های مفید و ریزمغذی‌ها باشد.

یوسف نقیایی، مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: تغذیه سالم در همه افراد و سالمندان می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد با اشاره به اهمیت تغذیه سالمندان  در دوران کرونا، اظهارداشت: دریافت انرژی و کالری سالمندان به دلیل تحرک کم آن‌ها در این روز‌ها  بایدکافی باشد.

نقیایی خاطرنشان کرد: دریافت زیاد انرژی و کالری باعث اضافه وزن می‌شود که این موضوع موجب تسریع ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله افزایش چربی، کلسترول و مشکلات قلبی عروقی و... می‌شود.

او گفت: در تغذیه سالمندان از روغن ها، مواد غذایی سرخ کردنی و حاوی قند و شکر زیاد استفاده نشود و مواد غذایی، حاوی ریزمغذی‌هایی از جمله ویتامین D (دی) و کلسیم مصرف کنند.

نقیایی با اشاره به نقش ریز مغذی‌ها در تغذیه سالمندان، گفت: نیاز سالمندان با افزایش سن به ویتامین D افزایش می‌یابد و افراد دارای سن بالای ۷۰ سال به ویتامین D بیشتر نیاز دارند.

او افزود: ویتامین D از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می‌کند و مصرف مکمل ویتامین D به صورت ماهیانه ۵۰ هزار واحد بین المللی است.

نقیایی تصریح کرد: ریز مغذی دیگر ویتامین (ب 12) B۱۲ است که خون ساز بوده و کمبود آن سبب بروز آنمی و کم خونی می‌شود.


مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: در سالمندان همراه با افزایش سن مقدار ترشح اسید معده کاهش می‌یابد لذا ویتامین B۱۲ زودتر در بدنشان تخریب می‌شود.

نقیایی افزود: ویتامین B۱۲ در گوشت ها، تخم مرغ و غذا‌های حیوانی وجود دارد که گاهی سالمندان به دلیل نداشتن دندان کمتر از این غذا‌ها استفاده می‌کنند.

او اظهار داشت: سالمندان از مواد غذایی حاوی قند و شکر فراوان استفاده نکنند، چون باعث ایجاد انرژی بیش از حد و کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود بهتر است از جایگزین‌های مناسب آن‌ها مانند توت خشک و خرما به میزان کم استفاده کنند.

انتها پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.