طرح توسعه منطقه چهل اختران قم به کجا رسید؟

نشست مشترک نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اهالی منطقه چهل اختران قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در نشست مشترک نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استانی با اهالی منطقه چهل اختران قم، مشکلات طرح توسعه این منطقه بررسی شد.

 علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان جهت پشتیبانی از طرح‌های باز آفرینی شهری از جمله این منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت این مهم از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

او  گفت تسریع در عملیات ساماندهی طرح توسعه  امامزاده موسی مبرقع(ع) و احیای بافت فرسوده منطقه هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم، با بیان این که طرح توسعه این منطقه با هدف ظرفیت فرهنگی قم و توسعه امامزاده موسی مبرقع آغاز شد و اعتباراتی از محل استانی، شهرداری و سفر رهبر معظم انقلاب اختصاص یافت، افزود: این مهم به دلیل محدودیت‌های اعتباری و برخی عدم همکاری‌های بین بخشی به سرانجام نرسیده است.

او گفت از سال ۸۹‌طرح توسعه منطقه چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع به مساحت چهار و سه دهم هکتار آغاز شد و ساماندهی یک و هشت دهم هکتار آن در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به این که در حال حاضر طرح شهرداری برای احداث پارکینگ سطحی و ساماندهی وضع موجود با پیش بینی اعتبار برای سال آینده آماده شده است، افزود: توسعه شبستان امامزاده موسی مبرقع هم با مدیریت اوقاف در حال اجرا است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار