مدیر امور توزیع نیروی برق ناحیه یک زاهدان گفت: ۳۴.۵ کیلومتر از شبکه فشارضعیف سیمی این شهر از ابتدای امسال تاکنون به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امید رضا مشهدی مدیر امور توزیع نیروی برق ناحیه یک زاهدان  گفت: یکی از اقدامات مهم و موثر وزارت نیرو در حوزه صنعت برق توجه ویژه به اصلاح و تعویض شبکه های فرسوده برق و همچنین تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار است.

او  با بیان اینکه برگزاری چهار مانور سراسری و پنج مانور استانی در شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نقش مهمی در تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار داشته است افزود: افزایش قابلیت اطمینان شبکه، بهبود مبلمان شهری، کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی، جلوگیری از سرقت شبکه های برق و ارتقای شاخص‌های بهره برداری شبکه برق از جمله مزایای استفاده از کابل خودنگهدار است.

مدیر امور توزیع نیروی برق ناحیه یک زاهدان بیان کرد: اعتبار هزینه شده بر این میزان تعویض بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

۷۵۰ دستگاه کنتور دیجیتال در شهرستان قصرقند نصب شد

مدیر امور توزیع برق شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: ۷۵۰ کنتور دیجیتال با اعتبار حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از ابتدای امسال  تاکنون در این منطقه نصب شده است.

مهدی غیبی گفت: همچنین ۷۸۰ دستگاه کنتور برق معیوب طی این مدت در شهرستان قصرقند تعویض شده که اعتبار هزینه شده برای تعویض این تعداد کنتور حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال است.

وی ادامه داد: نظارت مناسب، کاهش تلفات انرژی، کاهش خطای اندازه گیری مصرف انرژی، عدم دستکاری کنتور، فروش واقعی انرژی مصرفی، محاسبه های برق مصرفی در سه زمان کم باری، میان باری و اوج بار با توجه به سه زمانه بودن این کنتورها، از جمله مزیت های نصب کنتور دیجیتالی است.

مدیر امور توزیع برق قصرقند تصریح کرد: با استفاده از کنتورهای دیجیتال، مشترکان می توانند استفاده از وسایل پر مصرف برقی خود را به زمان های کم باری انتقال دهند که این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه مصرفی مشترک خواهد داشت.

او  ادامه داد: ۱۲ هزار و۷۰۰مشترک برق تحت پوشش این امور هستند که ۸۸ درصد مشترکان از کنتور دیجیتال و ۱۲ درصد مشترکان از کنتور مکانیکی استفاده می‌کنند.

 قصرقند با جمعیت ۶۱ هزار نفر در حدود ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار