در این گزارش جزئیات کاربرد اینترنت ۵G برای ایرانیان و تاثیر آن در آینده فناوری کشور بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از استفاده کشور‌های مختلف از اینترنت ۴G و رشد روز افزون فناوری، این نسل از اینترنت همراه پاسخگوی نیاز‌های شبکه برخی از این فناوری‌ها نبود و کشور‌های توسعه یافته نسل بعدی اینترنت یعنی ۵G را برای توسعه فناورانه خود به کار گرفتند و حالا به فکر راه اندازی ششمین نسل از اینترنت همراه هم هستند.

۵G در کشورهای دنیا به خوبی رشد کرده و توانست نیاز‌های فناورانه بسیاری را پاسخ دهد. در همین راستا اپراتور‌ها و متولیان بخش اینترنت و توسعه مخابراتی ایران نیز به فکر وارد کردن و راه اندازی این تکنولوژی در داخل کشور افتادند؛ چیزی که شاید برای مردم ابهاماتی را به دنبال داشته باشد که حالا این فناوری قرار است چه کاربرد و ویژگی‌هایی داشته باشد و یا چه چیزی را به زندگی مردم اضافه کند؟


بیشتر بخوانید


در همین راستا با مرتضی طاهری بخش معاون فنی همراه اول گفت‌وگویی را ترتیب داده ایم تا نظرات کارشناسی در این خصوص را بررسی و تحلیل کند. در ادامه جزئیات این گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید:

طاهری بخش گفت: برای اولین بار در ایران فرکانس‌های ۴G و ۵G را اگریگیت کردیم که به سرعت بالاتری دست یابیم هدفمان این بود که بتوانیم شبکه را آماده کنیم تا بتوانیم برای کاربرد‌هایی که به سرعت بالاتری نیاز دارند دست پیدا کنیم. کار سختی بود که در معدود کشور‌هایی از دنیا اتفاق افتاد.

اینترنت نسل پنجم

سال 2025 اوج استفاده از اینترنت نسل چهارم

وی بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در دنیا تا چهار سال آینده مصرف اینترنت ۴G در کشور رو به رشد است و اوج استفاده از اینترنت نسل چهارم در دنیا در سال ۲۰۲۵ اتفاق خواهد افتاد. اگر صرفا به سرعت ۵G توجه کنیم به آن جفا کرده ایم؛ اینترنت نسل پنجم برای افزایش سرعت اینترنت مصرفی توسعه نمی‌یابد بلکه برای ایجاد تحول مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فنی همراه اول تصریح کرد: کاربرد‌های فراوانی هستند که می‌توانند با استفاده از اینترنت ۵G به بهبود زندگی بشر کمک کنند؛ ماشین‌های هوشمند، اینترنت اشیا، ماشین‌های خودران و پزشکی از راه دور از جمله کاربرد‌هایی هستند که اینترنت ۵G برای مردم به ارمغان خواهد آورد و از حالا باید برای رسیدن به آن‌ها برنامه ریزی کرد. چنین فناوری‌هایی به نسلی از اینترنت با سرعت بالا و تاخیر کم نیاز دارد که ۴G پاسخگوی آن نیست. ۴G مسیر خودش را طی می‌کند و ۵G برای ایجاد تحول به کمک بشر می‌آید.

طاهری بخش ادامه داد: استارتاپ‌ها و شرکت‌ها باید بر روی شبکه ۵G تعریف سرویس کنند تا برای چهار سال آینده که توسعه انبوه در کل شهر‌های کشور صورت گرفته است، سرویس دهی بر روی اینترنت پر سرعت نیز آغاز شود نه اینکه صرفا بر روی سرعت این نسل از اینترنت کار شود و سرویس دهی مناسب برنامه ریزی نشود. در غیر این صورت تمام استفاده ۵G برای دیدن یک ویدئو در بستر اینترنت توسط کاربر است که این موضوع هدف نهایی ۵G نیست.

اینترنت نسل پنجم

برای بهبود اینترنت ۴G  در ایران چه اقدامی صورت می‌گیرد؟

وی با بیان اینکه مصرف ۴G همچنان در سراسر دنیا زیاد است عنوان کرد: همواره فرکانس‌ها را بین لایه‌های مختلف جا به جا می‌کنیم؛ از ۳G کم می‌کنیم و به ۵G اضافه می‌کنیم تا نقصی در سرعت اینترنت به وجود نیاید و این سرعت را جبران کنیم.

اینترنت ۵G برای ایجاد سرطان و بیماری آمده است؟

معاون فنی همراه اول درباره فوبیایی که برای راه اندازی سایت‌های ۵G وجود دارد و امکان ایجاد بیماری‌های مختلف به واسطه این فناوری توضیح داد: ما درون خانه‌های خودمان همواره از وسایلی استفاده می‌کنیم که دارای امواج هستند مثل شسوار، وای فای، جارو برقی، مایکروویو و گوشی‌های تلفن همراه؛ تا کنون مرکز رسمی بهداشتی چیزی را اثبات نکرده که امواج این ضرر را دارند. طبیعتا این فوبیا به دلیل اثبات نشدن پس از مدتی از بین می‌رود.

طاهری بخش افزود: اهمیتی که ۵G دارد و تحولی که برای زندگی مردم ایجاد می‌کند اثرات مثبت‌تر و ارزشمندتری را بر زندگی افراد خواهد داشت به اندازه‌ای که این فوبیا رفته رفته به حاشیه تبدیل شده و به طور کلی از دهن مردم حذف می‌شود.

وی اظهار داشت: به طور کلی برای ۵G در کشور از باندی که در تمام دنیا مرسوم است یعنی باند ۳.۵ گیگ استفاده شده است و در شبکه ۴G باند ۲.۶ گیگ استفاده می‌شد.

اینترنت نسل پنجم

مودم‌های ۵G، خواب و خیال برخی از افراد برای استفاده از اینترنت نسل پنجم

معاون فنی همراه اول درباره طریقه استفاده اینترنت نسل پنجم گفت: اینترنت ۵G را می‌توان با مودم‌های مخصوص و استفاده از سیمکارت‌های ۵G به وای فای تبدیل کرد و با گوشی‌های معمولی که قابلیت ۵G را ندارند از سرعت آن استفاده کرد و نیازی به تعویض گوشی و سیمکارت نیست، اما در حال حاضر تعداد این مودم‌ها در بازار محدود بوده و قیمت‌هایی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان دارد. در شبکه همراه اول نزدیک به ۱۰ هزار تلفن همراه هست که امکان اتصال به شبکه ۵G را دارند.

از ۵G چه به مردم می‌رسد؟

طاهری بخش هدف راه اندازی ۵G در ایران را تبیین کرد و ادامه داد: هدف اصلی درپی ورود ۵G به کشور این است که بتوان کاربرد‌های علمی برای آن توسط مراکز علمی و استارتاپ‌ها تعریف کرد و خروجی این برنامه ریزی‌ها به مردم سود برساند.

وی بیان کرد: ۵G فضای بکری را به وجود آورده و همه استارتاپ‌ها را برای برنامه ریزی درخصوص استفاده از این فناوری پشت خط مسابقه آورده است. از همین حالا برای رسیدن به شهر‌های هوشمند در محیط‌های صنعتی باید وارد عمل شد.

معاون فنی همراه اول ادامه داد: در حال حاضر انتظاراتی که مشتریان از ۵G دارند بیشتر حول محور میزان سرعت دسترسی به شبکه است که این موضوع فقط یکی از کاربردهای ۵G است. این موضوع می تواند برای استارتاپ‌ها فرصتی باشد که تا زمان ایجاد پوشش گسترده ۵G، به صورت رایگان از موقعیت و فرصتی که در اختیارشان هست استفاده کنند، ایجاد و توسعه سرویس های B2B و به طور کل B2X را عملیاتی کنند.

طاهری بخش بیان کرد: در حال حاضر کاربرد بیش از ۹۹ درصد شبکه ۴G، برای B۲C است که بهتر و موثر‌تر می‌توان از شبکه ۴G برای سرویس‌های B۲B استفاده کرد و در کشور هم این موضوع ممکن است. حداقل تا ۱۴۰۴ شبکه غالب مورد استفاده مشتریان ۴G خواهد بود.

اینترنت نسل پنجم

گیمرها عاشق ۵G می‌شوند

طاهری بخش درباره تاثیر این نسل اینترنت بر روی پینگ‌های بازی اظهار داشت: گیمر‌ها عاشق اینترنت نسل پنجم خواهند شد. پینگ بازی‌های رایانه‌ای با اینترنت ۵G کمتر از ۱۰ میلی ثانیه خواهد بود که تاثیر خوبی بر روی کیفیت بازی‌ها دارد و لذت زیادی را برای جوانان به همراه خواهد داشت.

گزارش از عطیه طالب‌پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
لطفا در گزارشهای بعدی این سوال را بپرسید که آیا اصلا نسل پنجم فایده ای برای مردم دارد یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط میخواد پول بدی مخابرات همی نه فیلمی میشه دانلود کرد نه ترانه ای هر ماه 60 هزارتومن بی قابل میدیم مخابرات واسه اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
وقتی ایتنرنت ظعیف چه نسل یکم باشه چه نسل صدم چه فایده اینترنت و قوی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
واقعا حرف از این خنده دار تر نیست که امواج 5G هیچ ضرری نداره میدانید چرا میگن هیچ مدرک اثبات شده ای نیست ؟ چونکه تنظیم مقررات کاملا با اپراتور ها هماهنگ هستند مخصوصا مسئولین این اپراتور مثل رئیس بازرسی تنظیم مقررات که کاملا از این ضرر ها آگاه و سکوت کامل اختیار کردن یعنی سلامت مردم فدای سود اپراتور ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
واقعا حرف از این خنده دار تر نیست که امواج 5G هیچ ضرری نداره میدونید چرا میگن هیچ مدرک اثبات شده ای نیست ؟ چونکه تنظیم مقررات کاملا با اپراتور ها هماهنگ هستند
Germany
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام. معمولا در تکنولوژی، ما ایرانیها سی سال عقبیم. انشالله نسلهای بعدی اینترنت پنج جی رو خواهند دید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
برای مردم که هیچ فایده ای ندارد همون تری جی رو میدن به خورد ملت میگن فایو جیه. اما اما جیب مسئولان دلسوز را تپل خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
قیمت؟هر گیگ ۳۰ دلار
یه کلیک‌میکنی‌حجم تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
همش ضرر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
5 جی کلی مریضی میاره مردم ایران شدن موش آزمایشگاهی اروپا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اینقدر در این دولت افراد پیر داریم ، این قدر افرادی که انگار هنوز آپدیت نشدن داریم که اگر این خبر رو ببینن میگن که اینترنت برای بدن ضرر داره و روی فرهنگ اثر بد داره و نامحدود برداشته شه و ...! خداراشکر ما نسل جوان باز هم یه وزیر جوان(که دردش بخوره تو سر همشون) داریم که حداقل اون درک می‌کنه!
مراجعان فرهنگی ماشاالله اینقدر چوب بای چرخ کاربران فضای مجازی میزارن و توی کار آقای جهرمی دخالت میکنن، که من در تعجبم چرا اونها وزیر نشدند؟؟
والا ما مثل اون مراجعان فرهنگی نیستیم که حقوق نجومی بگیریم و همیشه نت داشته باشیم. یه نامحدود شبانه می‌زدیم که اونم پرررررر.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
5G بیاد که چی بشه؟ باز هم آخرش فیلترینگ هست! باز هم سرعت از خود مخابرات و به دستور روسای فرهنگی کم میشه. پس فایده ای ندارد! 5Gالان فقط کاربرد یک اسم رو در ایران داره. مثل 4G که سرعت اصلیش به دست مردم نمی‌رسه. توی عصر ارتباطات و اینترنت این همه عقب افتادگی مایه تاسفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
لطفاً از آقای طاهری و وزیر ارتباطات و سایر مسئولين محترم وزارت ارتباطات بپرسید آیا حاضر هستند که دکلهای آنتن 5جی یا حتی ۲جی و ۱جی را در خانه خودشان بالای سر زن و بچه خودشان نصب کنند یا نه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسفند یار
۱۹:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
درست است که سشوار موج الکترومغناطیسی دارد ولی کسی که بسامد (فرکانس) ۶۰ هِرتزی سشوار را با بسامد (فرکانس) ۲۵ الی ٣٩ گیگاهرتزی (برابر با: /۳۹/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ هرتز) در 5g مقایسه میکند، احتمالا در این زمینه دانش زیادی ندارد.!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به همه پیشنهاد میکنم که یکبار واژه های maximum 3g speed را جستجو کنند تا بدانند که وزارت ارتباطات عمدا سرعت اینترنت را کم نگه میدارد تا برای 4جی و 5جی توجیه داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اینها همش بازار گرمیه برای واردات تجهیزات مربوطه.!
وزارت ارتباطات عمدا سرعت 3g و 4g را کم میکند و آنرا به به حداکثر نمیرساند تا بهانه ای برای ورود 5g داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
دکل های 5G فوق العاده مضراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به چه درد میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یه جا میگن پینگ زیاد برای گیمرها مهم نیست و بعد اینجا میگن پینگ میشه زیر 10 میلی ثانیه که برای گیمر ها خیلی خوبه تا وقتی فیلتر میکنن هیچ پینگی برای گیمر ها خوب نیست چون فیلترینگ باعث میشه حداقل 200 میلی ثانیه به پینگ اضافه بشه.میگین 5 جی میاریم ، خوب شما فعلا که کیفیت و سرعت همون 4 جی رو هم کم کردین، چه اعتماد و دلیلی وجود داره که قبول کنیم سرعت 5 جی رو رو سرعت واقعیش بزارین؟ هر تکنولوژی که از امواجی استفاده کنه بتونه وارد بدن بشه سرطان زا هست از 2 جی تا 5 جی ، وایرلس ، پارازیت و ...فعلا امکان استفاده از این تکنولوژی وجود نداره، بهتر نیست بجای تمرکز روی این تکنولوژی روی کیفیت بقیه خدمات خودتون تمرکز کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۸:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چه فایده وقتی اینترنت را گرون کردن مجلس سال 1400
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
همون ۴g هم سرعت واقعیش به دست مردم نمیرسه. ۵g هم که بیاد بازم به حال ما تاثیری نداره فقط برای پیشبرد اهداف سپاه و بسیج استفاده میشه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
هر پیشرفتی مفید است شما ۴جی را در همه جاهای کشور بگسترانید ۵جی که خوبتر و بهتر هم هست اگه باشه ،هیشکی بدش نمیاد از سرعت و کیفیت بالا.
Germany
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
این که چیزی نیست من به اینترنت ناسا وصلم سرعتش یک ترابایته خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خیلی جالبه سرعت2مگا بایتی مخابرات مثل 128کیلوبایتی 5سال پیش شده !! فقط اسمش 5گیگه تادست مردم میرسه 8مگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش همه چیز شفاف و واقعی بود ... ای کاش ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
جناب،، سرعت رو بیخیال،
یه هل کوچیک بدید به این اقتصاد وامونده،
لطفاً.
Iran (Islamic Republic of)
11
۱۶:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
لطفا از ضرر های این اینترنت مخرب هم بگویید که چه تاثیر فاجعه ای بر روی مغز و قلب میگزارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
از وقتی اینترنت اومده آرامش مردم گرفته شده است.
کودکان و نوجوانان تربیت بی در و پیکری پیدا کرده اند و حتی معلمان و اساتید دانشگاهها تحت تاثیر قرا گرفته اند.
بی قراری، نازایی، استرس و افزایش تومورها بخشی از پیامد همین تکنولوژی مدیریت نشده هستند.
و خلاصه اینکه: ندانستن تبعات بهداشتی و روانی بر جامعه دلیل بر نبودن آنها نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
از وقتی بشر شروع به غذا خوردن کرد بیماری های زیادی به وجود اومدن! میشه گفت بیشتر بیماری ها از همین غذا خوردن هستند. با این اوصاف شما دیگه غذا نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چرا ما همیشه کاربر را مقصر واقعی معرفی میکنیم ؟... کاربر یک هویت سرگردان در دومینوی فضای مجازی است ... همواره قوانین درست و مجبور کردن دیگر کشورهای تأثیر گذار بر این هویت های پاک سرگردان و فقدان شبکه ملی اطلاعات که هر روز و هر سال نمی‌دانیم به چه دلیل به تعویق می افتند مقصر واقعی اند ... توصیه غیر عملی به سواد رسانه ای بدون پشتوانه وضع قوانین و داشتن یک راهبرد درست علمی ؛ یک توصیه عبث و بیهوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
شما سرعت نسل ۳و۴را به قبل برگردانید نسل ۵نمی خواهیم چرا اپراتورها وقتی پول اینترنت پرسرعت نسل ۳و۴را می گیرند ولی سرعت آن ها خیلی کم است قوه قضاییه با آن ها برخورد نمی کند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سرعت نسل ۵ خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خنده داره هنوز تو کشور کلی نقطه کور داریم بیشتر جاها هنوز H و H+ هست قیمت گوشی معمولی سر به فلک گذاشته اون وقت تبلیغ G5 میکنید بیخیال بابا
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
همین فور جی رو نگاه میکنی سرعت و پینگش افتضاح است. کشوری مثل افغانستان با اون همه جنگ اینترنت خیلی بهتر و ارزان تری نسبت به ما داره. شما بیا این اینترنت فعلی رو درست کنید و حجم ها رو افزایش و قیمت ها رو کاهش بدید.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اینترنت فعلی رو درست کنید قیمت ها رو کاهش بدید? ها ها ها
Iran (Islamic Republic of)
شنبه
۱۴:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
در حال حاضر ما گیمرها بخاطر تحریم ها و نیاز به اتصال به سرورهای خارجی، سرعت و پینگ گیم ها ناپایدار، نوساندار و بسیار پینگ بالایی به ما متحمل می شود. با ادامه دار بودن وضعیت سیاسی کشور بین آمریکایی ها و متحدانشان جایی برای گیمرها در دنیای بازی های پر چالش وجود نخواد داشت. من به عنوان یه بازیکن بازی های کامپیوتری و اندروید اصلا انتظاری از دولت ندارم چون اگر قرار بود تغییری در سیاست کشوری و خدمات اینترنتی و سروری اتفاق بی افته برای مسئله های مهم تر از این می افتاد. در آینده ای نه چندان دور گیمرها باید بی خیال اکانت های با ارزش خودشون بشن چون با این وضعیت برای گیمرهای ایرانی آینده ای نیست. و این باعث تأسف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
کشاورزی سنتی تبدیل به سنتی می ماند
مردم راحت طلب تر از قبل خرید می کنند
هیچ استفاده علمی نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا تمام مسئله حرف آخرشونه : گیمرها عاشق ۵G می‌شوند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
گیمرها=Gamers=بازیگرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تا کنون مرکز رسمی بهداشتی چیزی را اثبات نکرده که امواج این ضرر را دارند
حالا اگه چیزی اثبات نشد یعنی وجود نداره؟!
تازه معلوم هم نیست واقعا اثبات نشده یا صحبت از تعارض منافع هست وبه دروغ میگن چیزی اثبات نشده!!
اگر کسی در شب تاریک به شما بگوید این کوچه تاریک دارای چاه عمیقی است ولی کسی اثبلت نکرده که چاه وجود داشته باشد آیا شمای مسول حاضری وارد این کوچه تاریک بشوی؟ عقل حضرتعالی به شما چی میگه؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهندس مخابرات
۱۳:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین تو advance LTE نسبت به LTE مسلما استفاده از این نسل جدید باعث افزایش سرعت دیتا و کم تر شدن نقاط کور خواهد شد.
اما این تغییر نسل که هشت سال پیش خیلی مطرح شده هزینه بر خواهد بود، باید زیر ساخت هل تغییرات اساسی کنه، اما با توجه به در آمد بالای شرکت های مخابراتی این امر میسر خواهد بود.
از نظر اثرات مایکرویو، بله در معرض این امواج بودن برای انسان مضر هست، تفاوتی بین نسل پنج و نسل دوم نیست از این نظر همگی برای انسان مضر هستند. و گوشی های همراه با توان دو وات خطرناک تر از دکل های BTS با توان دویست وات هستند. چون فرستنده دو واتی گوشی همراه رو هنگام مکالمه کنار مغزمون نگه میداریم.
یا هنگامی که ارتباط دیتا گوشی روشن هست تو جیبمون میذاریم.
بهتره هنگام مکالمه از هندزفری سیمی استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی یک گوشی معمولی و پایین رده قیمتش 3 الی 9 تومن شده و از 5g پشتبانی نمیکنه چه سودی میتونه واسه عموم مردم داشته باشه وقتی سخت افزار رو ندارن جز لاکچری بازی برخی ها چه سودی داره؟؟ این همه زیر ساخت سازی و حیف مال برای مردمی که حتی نمیتونن بهش دسترسی داشته باشن
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چه سودی میتونه واسه عموم مردم داشته باشه??? قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سودی که برای مردم دارد اینست به اسم 5g ...3g میدون ولی پول 5g میگیرن درست مثل الان که 4g افسانه ای بیش نیست
Germany
بهمن
۱۷:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
شما که میگید دیر شده به ۵G. برید صبر کنید یکدفعه ۶ را بگیرید . شرکتهای دانش بنیان هم باید برای تغیرات احتمالی دستگاهها و ابزار استفاده ۶G. تلاش نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
بشدت مخالفم، فقط سود آوری برای بعضیا داره، دودش هم تو چشم ملت میره، اگه به فور ما هستن همون اینترنتی که داریم رو ارزان کنن و سرعتش ببرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام، الان کدام منطقه از تهران 5G پوشش میده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
هنو نیومده
Iran (Islamic Republic of)
محمد ورناصری
۲۲:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
پارک آب و آتش اینترنت 5G داره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
برای ما فقط نمادها عوض میشه، 3G میشه 4G و 4G میشه 5G درصورتی که سرعت همگی به دلیل برخی مسائل غیرقابل انتشار، همون 2G هست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
آقا خواهشا صدماتش رو انکار نکنید مگه با دستگاه رفتین دنبالش تاتست بکنید که مضره یانه...درضمن به جای فکر کردن به5Gهمون ای دی اس ال رو خوب به دست مردم برسونید بقیش پیشکش واینکه به جای این همه تخیلات به جاش کارخونه بزنید تا جوونا برسن سر کار نه اینکه سربه زیر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تو که ادعای مضراتش رو داری چه دلیلی برای اثبات ادعات داری ؟
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
فعلا که از وقتی که اسم فایو جی اومده همون فور جی رو هم نداریم دیگه! از بس که سرعت اینترنت و آنتن دهی کم شده
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
فایو جی کجا بود؟ گوشی هایی که به فایو جی وصل می شن خیلی گرون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۱:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یکی از کارهای نظم نوین جهانی صهیونیستی راه اندازی 5g در جهانه تا تراشه های کنترل مردم بتونش باش کار کنن ... درحالی که دولت میگه تحریمیم و در حالی که نمیشه از 5g استفاده کرد در حالی که عده ای کارشناس در دنیا اعتقاد دارن 5g بی ضررم نیست و مشکلاتی مثه ضعف ایمنی بدن رو در پی داره ... این عجله برای راه اندازی 5g برای چه هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تو دیگه خیلی توهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یکی از کار های صهیونیستی هم اینه که تو مقالات علمی بگه که خوردن غذا و آشامیدن آب یک چیز ضروری برای بدن هست. و صهیونیست میخواد این کار رو کنه تا روی ایمان ما اثر بذاره. شما دیگه آب و غذا نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
برداشته شدن بعضی تعرفه های اینترنت بعضی اپروتورها و داد و بیداد الکی افزایش قیمت اینترنت، همش سیاه بازی برای اجرا راحت تر اینترنت 5G بین مردم است. شمام هی تبلیغ کنین. ولی ابدونید خدا ناظره و ( «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللهُ وَاللهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»)
شمام بدونین چه این کامنت قرار بدین چه نه، یه عده از مردم حواسشون جمع جمعِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اصلا اینترنت 10Gبزنن باید گوشیت قابلیت داشته باشه یا نه این چیزها وقتی فایده داره که براحتی مردم عادی بتونن ازش استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
من نا محدود شبانه استفاده می کردم که الان حذف شده ، نسل 5 ارزونی تون
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
روستای ما مزوش 2g هم نداره فایو جی که جای خود.ای کاش هزینه های اضافی رو به مناطق محروم اختصاص بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی مردم پول ندارن گوشی بخرند چه برسه به گوشی5G به چه درد میخوره هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
برای مردم نیست برای مسوولینه