فقهی زاده:

وزارت ارشاد به دنبال ثبت روز جهانی قرآن کریم است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تلاشیم روز جهانی قرآن کریم را به ثبت برسانیم و ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه رمضان برای این روز پیش‌بینی شده ‌است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: دشمنن همواره سعی می‌کنند تا همگان و به ویژه جوانان را از قرآن دور کنند و در این ارتباط نیز هزاران اتاق فکر در جهان برنامه دارند تا در جهان اسلام با قرآن مقابله کنند.

فقهی زاده ادامه داد: تا قبل سال ۹۶ در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی به عترت طاهره وجود نداشت که از این سال گرایش ویژه‌ای به تقویت عناصر عترت ایجاد شد و با هدف تحقق این مهم اولین پایتخت نهج البلاغه حدود پنج ماه است در کاشان فعال شده و یزد هم به عنوان اولین پایتخت صحیفه سجادیه معرفی شده‌است.

او عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا روز جهانی قرآن کریم را به ثبت برساند که ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه رمضان برای این روز پیش‌بینی شده‌است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه استان بوشهر در زمینه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه برنامه‌ای برای معرفی روستا‌های قرآنی کشور دارد که چارک استان بوشهر با توجه به ظرفیت خود می‌تواند به عنوان نخستین روستای برتر قرآنی کشور لقب گیرد.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: قرآن عصاره هدایت‌های الهی در طول تاریخ حیات بشریت است. قرآن مایه تعالی و تمدن آفرینی است و توجه به آن باعث سعادت و رستگاری جامعه انسانی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر به واقع استانی قرآنی است و از ابتدای ورود اسلام به ایران در این استان توجه ویژه‌ای به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) شده‌است.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر یک سبک قرائت ویژه قرآن نیز دارد که مبتنی بر فهم و بیان است، ادامه داد: عالمان این منطقه تالیف‌های بزرگی در حوزه قرآن دارند و در حوزه تفسیر نیز اثر‌های ارزشمندی از فعالان قرآنی استان برجای مانده است.

امام جمعه بوشهر همچنین بیان کرد: در عرصه هنر قرآنی هم کار‌های ارزشمندی صورت گرفته که یکی از آن‌ها قرآن متقارن اثر آیت الله معتقد اهرمی است.

صفایی بوشهری با اشاره به ۱۶ اسفند روز قرآنی استان بوشهر گفت: سند چشم انداز فعالیت ۲۰ ساله استان بوشهر تدوین شده و در ۱۰ سال قبل نیز این استان در سه سال به عنوان استان برتر قرآنی کشور معرفی شد.

او با بیان اینکه ساخت مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر در دستور کار است، عنوان کرد: برنامه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های شاخص استان بوشهر است که یک رکن اساسی آن قرآن خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم گفت: این استان از دیرباز در عرصه فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده است و ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی این استان فرصتی برای گرامیداشت جایگاه این استان در فعالیت‌های قرآنی است.

فاطمه کرمپور  بیان کرد: امسال نیز برای بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر ۱۶۰ ویزه برنامه تدارک دیده شده‌است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.