معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علمای تربیت بر آن هستند که اگر می‏‌خواهید راهی را پیش روی نسل نوجوان بگشایید باید به آنان نشان داد که اصحاب فرهنگ و تربیت چه کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش بزرگداشت ۱۶ اسفند صدمین سالروز ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی و روز قرآنی استان بوشهر بیان کرد: تجلیل از بزرگان حوزه فرهنگی بیانگر این است که اگر کسی خالصانه سال‌های عمر خود را برای خدمت به دین گذاشت، هرگز از یاد‌ها نمی‌رود.

او در این همایش که از نیم قرن فعالیت عبدالرضا عبدالله زاده استاد قرآنی بوشهر تجلیل شد، ادامه داد: امیدواریم از دیار بوشهر صد‌ها تن همچون عبدالله زاده در حوزه‌‏های گوناگون برخیزند و بیش از فعالیت‌‎های قرآنی فرهنگ قرآنی از این دیار بلند و برجسته شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: علمای تربیت بر آن هستند که اگر می‏‌خواهید راهی را پیش روی نسل نوجوان بگشایید باید به آنان نشان داد که اصحاب فرهنگ و تربیت چه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: خداوند همیشه یک خط نور از عرش به جامعه بشریت ارائه کرده تا با استفاده از این خط هدایت که شامل وحی و کتب‌های آسمانی است زمینه برای پیشرفت و تجلی انسان فراهم شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: قرآن موجودی زنده است که باعث شفاعت در روز قیامت می‌شود و حافظان قرآن نیز جهنم نمی‌روند، زیرا این کتالب آسمانی باعث شفاعت آن‌ها است.

او با اشاره به جایگاه قرآنی استان بوشهر عنوان کرد: این استان در عرصه صوت قرآن در مناطق مختلف خود سبک‌هایی خاص و ارزنده دارد که باید با تجمیع آن به سبک جامع و کامل دست یافت.

امام جمعه بوشهر گفت: این استان با توجه به جایگاه قرآنی این ظرفیت را دارد تا به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شود.

صفایی بوشهری همچنین با اشاره به خدمات عبدالرضا عبدالله‌زاده، او را از بزرگان عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست که تمام وجود خود را وقف این عرصه کرد.

عبدالله زاده پیشکسوت برجسته قرآنی استان بوشهر نیز گفت: روز قرآنی بوشهر و پاسداشت این فرهنگ معنوی فرصتی است تا از تمامی دست‌اندرکارانی که برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استان پیشگام شدند قدردانی کنم.

او، از کسانی که در این سال‌های پرفراز و نشیب با عزم راسخ خود سعی کردند تا به عنوان یکی از فعالان قرآنی استان بوشهر بتواند منشاء خدماتی برای این استان شود تشکر کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.