باقری گفت: ۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات به رانندگان سواری، اتوبوسی ومینی بوس برون شهری و شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری این استان که در ایام شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند پرداخت شد.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به ضرر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای بنگاه‌های آسیب دیده( به ازای هر نفر شاغل) و ۶۰ میلیون ریال برای رانندگان بیمه شده در این بخش در نظر گرفته است.

او افزود: در این راستا ۱۳ شرکت بخش حمل و نقل عمومی مسافربری و ۲ هزار و ۶۷۳ راننده سیستان و بلوچستان در سامانه کارا ثبت نام کردند که تاکنون به یکهزار و ۱۲۶ راننده فعال این بخش ۶۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و به چهار شرکت با اشتغالزایی ۱۵ نفر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سایر فعالان این بخش توسط بانک‌های عامل همچنان تداوم دارد، گفت: با توجه به الزام ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ظرفیت فعالیت این ناوگان، تقاضای سفر با ناوگان عمومی کاهش یافته از اینرو می‌بایست پرداخت تسهیلات وام کرونا به رانندگان این بخش تسریع شود.

او خاطر نشان کرد: هم‌اینک ۲ هزار و ۵۹۲ راننده مسافری فعال درحوزه تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچشتان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار