موهبتی گفت: با توجه به شرایط فعلی و نبود بارندگی روزهای پیش‌رو از لحاظ بیماری‌ها و مجموعه حوادث طبیعی مانند گرد و غبار بد خواهد بود بنابراین باید آمادگی بالا و تمهیدات لازم برای این بحران‌ها پیش‌بینی و در نظر گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان  گفت: امسال از سال‌هایی بوده که بحران در بحران وجود داشت مانند انتشار ویروس کرونا، شرایط بودجه‌ای، اثرات تحریم و کاهش بارندگی‌ها که مشکلات بسیاری را ایجاد و باعث رنج مردم و مسوولان شد.

او با اشاره به اینکه بحران‌ها در آینده پیش‌رو بیشتر بوده و مشکلات زیادی در موضوع کرونا به ویژه کرونای انگلیسی و گرد و غبار با توجه به نبود بارندگی‌ها وجود خواهد داشت افزود: اثرات عدم بارندگی بر برخی از موضوعات سیستان و بلوچستان و مهمترین آن آب آشامیدنی تاثیرگذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای چهارمین نقطه اتصال خط اول به خط دوم انتقال آب چاه نیمه به زاهدان برای جبران بخشی از کمبود آب این شهر در پیک مصرف گفت: این اقدام باعث می‌شود که تابستان مردم منطقه تنش آبی کمتری داشته باشند.

او  با بیان اینکه در موضوع گرد و غبار بعضی از مباحث که حیطه قدرت و اختیارات بوده در هماهنگی سال گذشته اتفاقات مبارکی رخ و میزان روزهای با این مشخصه تنها ۱۸ روز بود تصریح کرد: در موضوع کشت بهاره به الگویی مطلوب نرسیده‌ایم و باید مدل این کشت‌وکارها الگوهای تقویت‌کننده اشتغال‌زایی باشد.

موهبتی با بیان اینکه هم‌اینک وضعیت کشت‌وکارها در منطقه سیستان خوب بوده و بعضی از فعالیت‌های اقتصادی منطقه را فعال کرده خاطرنشان کرد: انتقال آب از دریای عمان باید به صورت جدی دنبال شود زیرا به دست آوردن آب شیرین از دریا منبع بی‌انتها الهی بوده و پیگیری این حوزه حائز اهمیت است.

او  با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تولید علوفه در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده و اگر این بخش آسیب ببیند دامداری آسیب می‌بیند تاکید کرد: باید در فکر تامین این علوفه برای دام‌ها از مبادی مربوطه باشیم و دنبال کردن این موضوع ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انتخابات شرایط سختی را در پیش دارد و اگر موضوع ویروس کرونا را پیگیری نکنیم هم جامعه را اذیت و هم این انتخابات آسیب می‌بیند بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی حتماً باید رعایت و جلوی عادی‌انگاری گرفته شود که در این زمینه فضای رسانه‌ای، مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها می‌توانند انجام وظیفه کنند.

او با بیان اینکه تردد و تجمع ۲ گزینه مهم گسترش ویروس کروناست که باید جلویش گرفته شود خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم بویژه در منطقه سیستان و چابهار زیرا هم از داخل سیستان و بلوچستان و هم از خارج منطقه مهمان خواهند داشت.

موهبتی با بیان اینکه قطار چندین مرحله در منطقه شورگز امسال دچار چالش‌هایی بوده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افزایش توفان این چالش ادامه خواهد داشت گفت: باید تمامی مباحث بحران‌زا را پیشگیری و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

او  با بیان اینکه موضوع پیگیری بیماری‌های واگیردار مانند فلج اطفال، مالاریا یا بیماری‌های نوظهوری که اگر پیش‌بینی نکنیم مشکل‌آفرین بوده جدی است تصریج کرد: موضوع بدهی ادارات به دستگاه‌های خدماتی در بودجه سال آینده باید دیده و پیگیری شود زیرا اگر این دستگاه‌های خدماتی درآمد داشته باشند خدمات خود را توسعه و باعث پیشرفت خواهند شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان ‌و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه موج چهارم ویروس کرونا در کشور در حال آغاز بوده و تبعات آن دامنگیر این استان نیز خواهد بود گفت: دستگاه‌هایی که در مجموعه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی هستند آمادگی لازم را دارند تا براساس مصوبات ستاد ملی و استانی کار را دنبال کنند.

محمدهادی مرعشی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که کمترین تبعات حوزه ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان شاهد باشیم افزود: در مجموعه مدیریت بحران سال گذشته تجربه بسیار خوبی در حوزه سیل سیستان در ابتدا سال و چابهار در پایان سال ایجاد و دستگاه‌های اجرایی در این حادثه به خوبی در کنار هم قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار