مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از آمادگی رسانه استانی برای فرهنگ سازی اخذ رضایت از شاکیان زندانیان جرائم غیر عمد در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان است، گفت: اگرچه مجازات زندان به عنوان یک راهکار برای اصلاح، درمان، پیشگیری و رعایت عدالت در جامعه در رابطه با قانون شکنان و مجرمان پذیرفته شده، اما آسیب‌های ناشی از آن، خانواده زندانی را در ردیف قربانیان واقعی جرم قرار داده است.


او با اشاره به در پیش بودن اعیاد مبعث، نوروز، نیمه شعبان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: با راه اندازی پویش استانی "زنجان همدل" در تلاشیم تا زندانیان جرایم غیر عمد با کمک خیرین زنجانی در لحظه تحویل سال در کنار خانواده هایشان باشند.


رئیس رسانه استانی ادامه داد: اگرچه خانواده زندانیان تقصیری در اتفاقی که افتاده ندارند، اما رنج‌های این اتفاق، آسیب‌های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی زیادی را بر آن‌ها تحمیل می‌کند و از این رو احتمال آسیب‌هایی مانند طلاق، ناامنی، فقر و مشکلات روانی در میان این خانواده‌ها بسیار زیاد است.


او به فرهنگ سازی اخذ رضایت از شاکیان به واسطه دخالت ریش سفیدان، معتمدین، والدین شهدا و روحانیت تأکید کرد و از آمادگی بخش‌های مختلف رسانه استانی اعم از سیما، صدا، خبر و فضای مجازی به منظور جریان سازی این عمل خداپسندانه خبر داد.


جوادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان هم با تقدیر از توجه رسانه استانی به این کار خیر و خداپسندانه از موفقیت برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان در ماه رمضان پارسال خبر داد و  گفت: به همت رسانه استانی در سال ۱۳۹۸ با جذب ۳۳ میلیارد تومان ۲۰۰ زندانی زن و مرد جرائم غیر عمد آزاد و از ابتلاء بیش از ۸۰۰ نفر از خانواده‌های آنان با معضلات اجتماعی پیشگیری به عمل آمد.


او با اعلام وجود ۱۱۷ نفر از محکومین جرایم غیر عمد در ندامتگاه‌های استان زنجان افزود: حدود ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی این محبوسین مورد نیاز است.


جوادی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد زندانیان جرایم غیرعمد متأهل هستند، گفت: ۱۵ درصد فرزندان این خانواده‌ها فاقد گوشی هوشمند و تبلت برای ادامه تحصیل هستند که توجه خیرین نوعدوست زنجانی را می‌طلبد.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با استقبال از پویش "زنجان همدل" ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در زنجان انجام می‌شود و یقینا تبدیل به الگوی کشوری آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد خواهد بود. 

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۱:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۱:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چه خبر خووووبی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خوبه که تو کل کشور اجرا شه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چه عااالی
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۱:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
چقد خوب میشه:))))