رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

رتبه هفتم آذربایجان شرقی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت:رتبه استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از لحاظ درآمد و هزینه به طور میانگین هفتم کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داود بهبودی با اشاره به وضعیت استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: از ۵۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی درآمدی استان در سال آینده، ۴۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات خواهد بود که این رقم نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد کرده است.

اوافزود:در واقع ۹۰ درصد از درآمد‌های وصولی استان مربوط به مالیات و ۱۰ درصد هم که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است، مربوط به سایر درآمد‌ها می‌شود.

اوگفت:در سال آینده دولت در قالب اعتبارات ملی و استانی در مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا سه برابر وصولی مالیات به استان آذربایجان‌شرقی منابع تزریق می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نرخ مشارکت استان را ۴۰ درصد خواند و افزود: از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری فعال ما یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شاغل و حدود ۱۵۰ هزار نفر بیکار است.

بهبودی سهم جمعیتی را ۴،۹ درصد و رتبه جمعیتی استان را نیز ششم کشور بیان کرد و گفت:نرخ بیکاری ما حدود ۹ درصد و معمولا یک درصد از میانگین کشور پایین بوده که ناشی از فرهنگ کاری مردم، فعال بودن بخش خصوصی و مهاجرفرستی استان است.

اودر خصوص جایگاه استان از لحاظ فضای کسب و کار هم گفت: از این نظر استان در سال ۹۷ رتبه رضایت‌بخشی نداشت، اما با همت همکاران استانداری و سایر دستگاه‎ها این رتبه در بعضی مقاطع به اول و دوم ارتقا یافت و در حال حاضر در رتبه هشتم تا دهم فضای کسب و کار کشور قرار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.