مدیر کتابخانه‌های شهرستان کبودراهنگ گفت: سرانه کتابخانه‌های عمومی در کبودراهنگ بیشتر از سرانه استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معینی، مدیر کتابخانه‌های شهرستان در جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت:در شهرستان کبودراهنگ ۱۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد و سرانه کتابخانه ها برای هر ۱۰۰ نفر ۳ مترمربع است.

او افزود: سرانه کتابخانه های عمومی و فضای مطالعه در این شهرستان  بالاتر از میانگین استانی و کشوری است و ۴ هزار و ۹۰۰ نفر اعضای این کتابخانه ها هستند و که از میانگین استانی و کشوری بالاتر هستیم

او با اشاره به وجود ۱۲۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان بیان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌ها بصورت مجازی برگزار شد و در شهرستان کبودراهنگ بیش از ۱۲ هزار نفر در مسابقات شرکت کرده بودند که ۱ نفر برنده ملی و ۲۲ نفر برنده استانی داشتیم.

معینی با بیان اینکه ۲ کتابخانه روستای ویان و اکنلو شهرستان جز ۵۵ کتابخانه برتر کشور قرار گرفته است ادامه داد: امسال با اختصاص اعتبار لازم کتابخانه روستای ازوندره ساخته می شود.

او با اشاره به اینکه همه روستا‌های شهرستان نیازمند ساخت و راه اندازی کتابخانه هستند، گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان ۵۰ میلیون تومان اعتبار بیشتر از سال‌های قبل به نهاد کتابخانه‌ها پیش بینی شده است و نیازمند است خیرین هم برای ساخت کتابخانه ها  کمک کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار