کرملین: روسیه ارتباطی با کارزار ضداطلاعاتی واکسن‌های غربی کرونا ندارد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روسیه هیچ ارتباطی با کارزار ضداطلاعاتی ادعایی رسانه‌های غربی درباره واکسن‌های کرونا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین ادعا‌های رسانه‌های غربی در مورد دست داشتن روسیه در کارزار ضداطلاعاتی در خصوص واکسن کرونا را تکذیب کرد.

دیمیتری پسکوف با پوچ خواندن ادعای نشریه وال استریت ژورنال گفت سرویس‌های ویژه روسی هیچ ارتباطی با انتقاد علیه واکسن‌ها ندارند. مسکو سروکاری با کمپین‌های ضد اطلاعاتی درباره واکسن‌های کرونای ساخت کشور‌های غربی ندارد.

در حالیکه واکسن روسی اسپوتنیک وی از منظر تایید کشور‌ها در رتبه نخست دنیا قرار گرفته، نشریه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که روسیه پشت کمپینی برای تضعیف اعتماد به واکسن‌های غربی علیه کرونا قرار دارد.

وال استریت ژورنال با استناد به گفته برخی از مقامات ادعا کرد که چهار نشریه (New Eastern Outlook، Oriental Review، News Front، Rebel Inside) با پیوند‌های گزارش شده با اطلاعات روسیه در تلاش برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در مورد موضوعاتی از جمله اعتماد به واکسن غربی کرونا هستند. این رسانه آمریکایی البته هیچ مدرک مشخصی برای تأیید هیچ یک از ادعا‌های خود ارائه نکرده است.

در اوایل فوریه، مجله معتبر پزشکی لانست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که براساس آن اثربخشی ۹۱.۶ درصدی واکسن اسپوتنیک وی در برابر ویروس کرونا تائید شد. واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه به تازگی با پیشی گرفتن از واکسن فایزر دومین واکسن پرطرفدار دنیا شد. شرکت تولیدکننده واکسن اسپوتنیک وی اعلام کرد: این واکسن اکنون با کسب ۴۵ تأییدیه قانونی از سوی کشورها، دومین واکسن کرونای پرطرفدار در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار