به منظور پرورش کرم ابریشم ۳ هزار نهال در تصفیه خانه فاضلاب شهر دلیجان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به منظور پرورش کرم ابریشم ۳ هزار نهال درخت توت غیر مثمر در تصفیه خانه فاضلاب شهر دلیجان کاشته شد.

یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کاشت این درختان توت غیر مثمر به این منظور است که از برگ این درختان برای پرورش کرم ابریشم (نوغان داری) استفاده شود که طی ۳ سال آینده، برای چندین نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

عرفانی نسب افزود: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در کل تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درخت مثمر و غیر مثمر در محوطه تصفیه خانه‌های فاضلاب ۷ شهر استان مرکزی شامل اراک، ساوه، دلیجان، محلات، خمین، آشتیان و شازند کاشته شد که ۳ هزار اصله مربوط به تصفیه خانه فاضلاب شهر دلیجان است.

او اضافه کرد: هرساله بمناسبت روز درختکاری در محوطه‌های اداری و تاسیسات آب و فاضلاب شهر‌ها و به ویژه تصفیه خانه‌های فاضلاب، درختان زیادی کاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: همچنین درمراسمی که به مناسبت روز درختکاری در محوطه ساختمان اداری ستاد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برگزار شد ۵۶ اصله درخت مثمر کاشته شد.

او حفظ محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی و همیشگی دانست و اظهار امیدواری کرد با گسترش سنت حسنه درختکاری در بین مردم، از محیط زیست که یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر هست، درست حفاظت شود.

عرفانی نسب ادامه داد: در دین اسلام به کاشت درخت، بسیار سفارش شده که از اجر اخروی زیادی برخوردار است و در این رابطه روایات معتبری از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نقل شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار