رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:۹۵۰ تن میوه مرغوب برای تنظیم بازار شب عید در استان کردستان خریداری و ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به تامین میوه شب عید در استان گفت: امسال قیمت میوه شب عید به دلیل شیوع کرونا بیشتر شده است، به طوریکه قیمت یک کیلوگرم پرتقال از ۴۲ هزار ریال سال گذشته به ۱۰۵ هزار ریال در سال جاری افزایش یافته است.

او قیمت سیب شب عید را در سال گذشته ۴۰ هزار ریال و امسال ۹۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای توزیع در بازار به استان حمل شده است.

دره‌وزمی با بیان اینکه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در نیمه دوم امسال تامین شد، بیان کرد: در این مدت، پنج هزار و ۹۶۰ تن روغن تامین و توزیع شد که چهار هزار و ۶۶۹ تن آن توسط شرکت‌های توزیع و یک هزار و ۲۹۱ تن نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نیمه دوم امسال یک هزار و ۷۰۴ تن برنج، یک هزار و ۲۵۴ تن شکر، ۸۶۰ تن مرغ منجمد و یک هزار و ۵۰۰ تن روغن جامد در استان تامین و توزیع شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.