مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از ارسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرصا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی همدان به منظور تقویت نمایشنامه‌نویسی، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی و شناسایی رشد و استعداد‌ها در این حوزه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه فراخوان این جشنواره مهرماه امسال در دو بخش اصلی و هنرجویان منتشر شد بیان کرد: ۲۶ اثر در بخش اصلی و ۲۴ اثر در بخش هنرجویی به دبیرخانه ارسال شده که هر دو بخش توسط احمد بیگلریان، عباس شیخ بابایی و رسول کرمی داوری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ارزیابی آثار و تجلیل از برگزیدگان در هر بخش به صورت جداگانه انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون نمایشی بود که پیش از این به چاپ نرسیده، در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده و همینطور به اجرای عموم در نیامده باشند.

احسانی افزود: بر اساس اعلام فراخوان موضوع نمایشنامه‌های این جشنواره آزاد است، اما پرداختن به مضامین ملی و مذهبی بهره‌گیری از دست‌مایه‌های فرهنگی بومی و ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام در اولویت خواهند بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار