وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد مقدمات سفر به لاهه برای دیدار و گفتگو با دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین، از مقدمه چینی‌ها برای سفر به لاهه برای دیدار با دادستان کل دیوان کیفری بین المللی به منظور بررسی گام‌ها در خصوص آغاز تحقیقات پیرامون جنایت‌های جنگی احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد.

او گفت: در دیدار با «فاتو بنسوده» دادستان کل دیوان کیفری بین المللی، درخصوص گام‌های آتی بعد از تصمیم این دیوان جهت آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و زمان آغاز گام‌های عملی و همچنین اقدامات مطلوب از سوی طرف فلسطینی و زمان حضور هیئت‌های این دیوان برای مقدمه چینی ویژه آغاز تحقیقات گفتگو خواهد شد.

المالکی افزود: ما در حال حاضر در انتظار برای تعیین زمان مناسب این سفر هستیم تا چنین گامی تکمیل شود.

وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: تماس‌های مداوم با دفتر دادستان کل به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای انجام این سفر و آغاز تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ادامه دارد.

او افزود: در حال حاضر در مرحله ارزیابی امور و تدوین طرح و راهبردی کامل برای چگونگی همکاری با دیوان لاهه هستیم و اینکه در راستای چه مکانیزم‌ها و تجاربی باید فعالیت و چگونه هیئت خود در لاهه را تقویت کنیم.

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که در حال توسعه قوانین محلی خود هستیم تا با منشور ویژه آغاز تحقیقات در سطح دادگاه‌های محلی فلسطین و دیگر امور همخوانی داشته باشد.

هفته گذشته فاتو بنسوده اعلام کرد که تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است و این تحقیقات براساس صلاحیت دیوان لاهه (که در سال ۲۰۱۴ تعریف شده است) و در زمینه رسیدگی به جرائم جنگی در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد.

دیوان لاهه قرار است در جریان این پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی کند. این مناطق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار