افتتاح مرکز ماده ۱۶ بانوان تبریز

 مرکز ماده ۱۶ ویژه بانوان در کلانشهر تبریز در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مرکز ماده ۱۶ بانوان تبریز  با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در قالب ۲ سالن بستری و یک سالن سم زدایی در جوار مرکز ماده ۱۶ آقایان در بخش شمال غربی تبریز با هزینه کردی معادل ۳۰ میلیارد ریال توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز و بخش خصوصی افتتاح شد.

گنجایش مرکز ماده ۱۶ بانوان تبریز یکصد نفر است.

مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد به عنوان مراکز حاکمیتی با پذیرش معتاد‌های بی خانمان و متجاهر اقدام به نگهداری، درمان و بهبود آن‌ها کرده و با اشتغالزایی و فراهم کردن موقعیت‌های شغلی آسان برای بهبودیافتگان از اعتیاد در راستای ایجاد شهری بدون معتاد متجاهر حرکت می‌کنند.

مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان اجباری معتادن به مواد مخدر شهر تبریز با ظرفیت ۶۰۰ نفر در تیر ماه سال ۱۳۹۴ توسط وزیر کشور افتتاح شد که شامل ۶ سوله بزرگ برای سم زدایی، نگهداری و درمان بوده و علاوه بر آن کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغالزایی نیز در آن پیش بینی شده است.

این مرکز در مجموع ۶ هکتار مساحت و یک هکتار زیربنا دارد که با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد چنین مراکزی سالم سازی جامعه و رسیدگی به بیماران موادمخدر است، گفت: فرهنگ بالای مردم آذربایجان و تقیدات دینی و مذهبی آن‌ها موجب شده است برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد در این استان به خوبی پیش رود.

 پورمحمدی از مرکز ماده ۱۶ تبریز به عنوان مراکز پیشرو در سطح کشور توصیف  کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵۰ معتاد متجاهر مرد در بخش آقایان نگهداری می‌شود که این افراد علاوه بر طی دوره‌های درمانی خود در کارگاه‌های مختلف مرکز نیز اشتغال دارند.

او با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه مدیریت آذربایجان شرقی کمک به حفظ کرامت انسانی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف موادمخدر است، گفت: بر همین اساس در مرکز ماده ۱۶ علاوه بر بهبودی بیماران، برای اشتغال آن‌ها نیز برنامه ریزی می‌شود که در این زمینه به شدت نیازمند مساعدت خیرین و نیکوکاران هستیم.

پورمحمدی ابراز امیدواری کرد مشکلی به نام اعتیاد در جامعه وجود نداشته باشد تا مرکز ماده ۱۶ تبریز در آینده به بزرگترین مرکز اشتغالزایی در منطقه شمال غرب کشور تبدیل شود.

او رهاسازی معتادان در سطح جامعه را منجر به بروز و ظهور انواع آثار منفی دانست و بر مراقبت از این افراد توسط آحاد مردم تاکید کرد.

پورمحمدی گفت: باید توجه داشت که مراقبت از بیماران موادمخدر جزو مسئولیت‌های مهم و محوری ماست تا روزی فرا برسد که حتی یک نفر معتاد نیز در کشور و استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.