مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تخریب زیستگاه، شکار و صید غیرمجاز را از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیست استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان معادل ۱۰ درصد مساحت آن تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و با وجود گشت و کنترل‌های مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق، گاهی شاهد تخریب زیستگاه و شکار و صید غیرمجاز توسط افراد متخلف و سودجو هستیم.

او افزود: همچنان که مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند، حفاظت از محیط زیست موضوعی تزئینی و درجه چندم نیست و باید در اولویت تمام مسئولان و مردم باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه در روایات دینی نیز بر حفظ محیط زیست تاکید شده است بیان داشت: محیط زیست امانتی در دست ماست که باید با هوشیاری و رعایت اصول و قوانین، آن را حفظ و به نسل بعدی منتقل کنیم.

شهند با گرامی داشت هفته منابع طبیعی گفت: ممانعت از قطع درختان و جلوگیری از تخریب محیط در داخل مناطق حفاظت شده بر عهده حفاظت محیط زیست و در خارج از این مناطق این وظیفه بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و در داخل شهر‌ها نیز بر عهده شهرداری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.