دادستان کرمان با تاکید بر برخورد با فساد اداری مدیران، ابعاد جدیدی از پرونده فساد اداری اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به پرونده فساد اداری اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: در رابطه با این پرونده، ضمن احضار و بازداشت مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، ۵۰ نفر به دستگاه قضایی احضار شدند و مجموع بازداشت شدگان این پرونده تاکنون دو نفر است.

او با اشاره به اینکه در پرونده فساد اداری اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان، تاکنون ۱۳ میلیارد ریال اختلاس و ارتشاء مطرح شده است، افزود: ۳۲ قطعه سکه بهار آزادی به عنوان اموال حاصل از جرم در این پرونده شناسایی و توقیف شده است.

ساری تاکید کرد: کار شناسایی سایر اموال حاصل از جرم متهمان نیز ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دنبال اجرای فرامین مقام عظمای ولایت و نیز بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مبارزه گسترده و بی امان علیه فساد اداری و اجرایی، طی امسال در پرونده‌های متعدد بیش از ۵۰ نفر از مسئولان اداری و اجرایی استان احضار شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

سالاری بیان داشت: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته اند.

او گفت: در خصوص برخی از این مدیران با توجه به اهمیت موضوع اتهامی و وجوه غیر قانونی تحصیل و تصاحب شده، قرار بازداشت موقت صادر و ۲۰ نفر از این افراد بازداشت شده اند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار