محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس از آغاز فاز اصلی تزریق واکسن کووپارس از فردا سه شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کلانتری محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس در گفت وگوی زنده تلوزیونی گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کووپارس ۱۳ نفر واکسینه شده اند که عارضه‌ای در این ۱۳ نفر نمایان نشده است. مرحله دوم تزریق واکسن " کووپارس" ۲۱ اسفند انجام می‌شود.  

او با بیان اینکه واکسن تاکنون عوارضی نداشته است ادامه داد: تا اردیبهشت تزریق واکسن ادامه دارد. دو هفته پس از تزریق دوم ایمنی زایی واکسن مشخص می‌شود. هنوز برای قضاوت درباره ایمنی زایی واکسن خیلی زود است.  

کلانتری گفت: رخ ندادن عارضه بعد از تزریق واکسن ما را دلگرم می‌کند که فاز اصلی را شروع کنیم. فاز اول تزریق این واکسن تا اردیبهشت طول می‌کشد.   ۸ نفر کاندیدای تزریق فردا شده اند و از فردا تزریق گروه ۱۲۰ نفره بعدی آغاز می‌شود.

به گفته‌ محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس، برای مشخص شدن ایمنی زایی واکسن در چند مرحله بیماران و آنتی بادی و ایمنی سلولی بیماران را بعد از دو هفته از تزریق بررسی می‌کنیم. بعد از تزریق دوم که ۲۱ اسفند انجام می‌شود دو هفته بعد دوباره این مسائل بررسی می‌شود. انتظار داریم دو هفته بعد از تزریق دوم عوارضی را مشاهده کنیم و آن زمان است که می‌توانیم درباره ایمنی زایی واکسن عدم بروز عارضه صحبت کنیم.  

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس با بیان اینکه  داوطلبان تزریق واکسن "کوو پارس" تا ۶ ماه از نظر عوارض احتمالی تحت نظر هستند ادامه داد: حتی زمانی که مرحله اول تزریق تمام شود و گزارش موفقیت را بدهیم این داوطلبان را همچنان بررسی می‌کنیم.  

او گفت: بعد از موفقیت امیز بودن این مرحله مجوز ورود به مرحله دوم تزریق واکسن کرونا را خواهیم گرفت که بسته به شرایطی آن زمان شاید بتوانیم مرحله دو و سوم را ادغام کنیم که هنوز هیچ چیز مشخص نیست.  

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس افزود: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا پس از یکماه از تزریق عضلانی دوم، استنشاقی است.  واکسن استنشاقی کرونا برای جلوگیری از انتقال ویروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
تا واکسن داخلی بیاد بازار اون موقع کرونا یک ساله که تمام شده و اصولا این واکسن کارایی نخواهد داشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
تا واکسن داخلی بیاد بازار اون موقع کرونا یک ساله که تمام شده و اصولا این واکسن کارایی نخواهد داشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
در کشور شما به اینصورته که گفتی چون در کل دنیا در صورتیکه تولید واکسن حداکثر باشد و با تمام توان واکسن تزریق کنند طبق سازمان بهداشت جهانی هفت سال طول میکشد تا 75%مردم دنیا واکسن را بگیرند دوما"ایتالیا ,لام کرده واکسن هایی که باید طبق قرار داد به استرالیا تحویل دهد تحویل نمیدهد چون در ایتالیا به آن احتیاج دارند در اکثر کشور ها حتی تولید کننده ها کمبود واکسن مشاهده میشود در خود آمریکا که تولید کننده واکسن است که 4%جمعیت دنیا را تشکیل میدهد شاهد درگذشت25%بیماران کرونایی دنیا در این کشور هستیم و روزی 4000نفر کشته کرونا دارند .طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران با اختلاف بسیار زیاد بهترین شبکه بهداشتی کشوری را دارد که حاصل جنگ این کشور بوده و با توجه به تولید واکسن های ایرانی وتعداد و کیفیت آن ایران به اولین کشوری تبدیل میشود که واکسیناسیون کشوری را انجام میدهد.حالا سئوال اینجاست چرا از یک کشور دیگر با آی پی ایرانی کامنت میگذاری آنهم چند بار