زنجیره‌ای کردن حلقه‌های مختلف تولید بوقلمون اعم از تولید جوجه یکروزه، پرورش، تولید نهاده‌ها، کشتارگاه و بازار رسانی در دستور کار جهاد کشاورزی اصفهان قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،تامین ۴۰ درصدی گوشت بوقلمون کشور از اصفهان با توجه به زیرساخت زنجیره پرورش آن در دولت، برداشتن گام اساسی جهش تولید است که به طور قطع با جذب سرمایه و نیروی انسانی بیشتر بخشی از چالش‌های اشتغال و گوشت موردنیاز جامعه را برطرف می کند.

کارشناسان کاهش هزینه‌های واسطه گری، کاهش قیمت تمام شده محصول، پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری، امکان برنامه ریزی برای عرضه و بازاریابی، افزایش قدرت رقابتی در بازار صادراتی، افزایش کیفیت محصول و در نهایت بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید و امکان فعالیت بر اساس نیاز و سفارش بازار را از مهمترین مزایای تشکیل زنجیره های تولید می‌دانند.

همچنین کاهش ریسک تولید، بازاررسانی یکپارچه، برندسازی و دریافت تسهیلات، از دیگر مزایای ایجاد زنجیره تولید است.

در استان اصفهان ۲ زنجیره پرورش و تولید گوشت بوقلمون در مجموع با ظرفیت حدود چهار هزار و ۴۰۰ تن وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدها را در بر می‌گیرد.

استان اصفهان رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید مرغ و تخم‌مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

این استان با ۲۴ شهرستان و یک هزار و ۸۳۱ روستا، دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآوری فرآورده‌های خام دامی است.

اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار رأس انواع دام است و از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور به شمار می‌رود.

 

 

 

معصومه پرورش

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۸:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خمینی شهر اصفهان بعد از قم دومین میدان ذبح دام کشور را از لحاظ میزان کشتار روزانه داشت.
خمینی شهر هم چنین یکی از بزرگترین تولید کنندگان پرندگان زینتی در استان اصفهانه.
خمینی شهر با داشتن ۷ هزار راس اسب بزرگترین قطب تبادل و پرورش اسب در استان هست
و همین طور بزرگترین قطب تولید گل در اصفهان
آخرین اخبار