بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۱۹ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا نسبت به روزهای گذشته در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اسفند ماه

با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و افزایش تقاضا در دو روز متوالی در نماد‌های بزرگ و شاخص، امروز هم شاهد آغازی مثبت و شروعی متعادل و پر جهش در عمده نماد‌ها هستیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد جهش بیش از ۴ درصدی قیمت در نماد شبندر هستبم. شپنا در قیمت ۱۲۷۶ تومان رشد نزدیک به ۵ درصد دارد و شبریز نیز پیشروی بیش از ۳ درصد را تجربه می‌کند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو در قیمت ۲۴۸ تومان با رشد بیش از ۳ درصد دارد و خساپا رشد بیش از ۲ درصد دارد و در قیمت ۲۲۶ تومان دنبال می‌شود. خگستر در قیمت ۲۹۰ تومان دنبال می‌شود.

رشد هفت هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷هزار واحد قرار گرفته است.

شپنا، فولاد و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کاما، تایرا و خبهمن بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

هجوم خریداران به نماد‌های پالایشی و قرار گرفتن این نماد‌ها در آستانه سقف قیمت روزانه را نظاره گر هستیم. شپنا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد. شبندر و شتران نیز در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفتند. شبریز نیز از نماد‌های مورد توجه گروه است که در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

بازار امروز همسو با روند حاکم شده در این دو روز اخیر با قدرت نمایی خریداران و افزایش تقاضا در بزرگان آغازی مثبت و پر جهش را به نمایش گذاشته است و اکنون شاهد پیشروی بیش از ۱۱ هزار واحدی نماگر بورس و قرار گرفتن آن در سطح ۱ میلیون و ۲۱۱ هزار واحد هستیم.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۴هزار و ۵۹۴واحدی (۱.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۳۷نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های اپال، برکت، ولپارس، شپنا، خودرو و حکشتی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، شاروم، وسپهر، بگیلان، آریا و پیزد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۸۸۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۹۸۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به بیش از سه هزار و ۳۶۶میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش دی، پتایر و غصینو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی حدود ۱۱۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، شپنا و سیتا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۵۰میلیارد تومان (۸۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۱۰میلیارد تومان (۱۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام (قجام) به ۴.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۳۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش حدود ۲۹۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۱۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۰درصد از چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۷۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

برخلاف روند پرقدرت و پر جهش بازار بورس تهران در ۱ ساعت ابتدایی معاملات امروز، شاهد عقب نشینی خریداران و غلبه فروشندگان بر خریداران هستیم. بطوری که از سبز بودن برخی از نماد‌های بزرگ و شاخص ساز کاسته شده و اغلب آن‌ها در محدوده صفر تابلو و یا حتی در محدوده منفی قرار گرفته اند، اما شاخص کل همچنان با رشد بیش از ۱۵ هزار واحد در سطح ۱ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد قرار دارد و بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر بورس در ساعت ۱۰:۱۵ نماد‌های فولاد، شپنا، فملی و شبندر داشتند.

در این لحظه ارزش معاملات خرد ۳۳۳۸ میلیارد تومان و ۲۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها است.

در ساعت ۱۱:۲۰ مجدد شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم.

مجددا شاهد افزایش قدرت خریداران در دو نماد لیدر خودرویی خودرو و خساپا هستیم.

نمای پایانی بورس امروز/ رشد شاخص سهامداران را دلگرم نکرد

رشد ۱۰هزار و ۲۶۸واحدی شاخص کل (۰.۸درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۱درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار