عابس حسینی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای زن خراسان شمالی امروز با حضور مسئولین استانی و خانواده این شهدای گرانقدر خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عابس حسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نزدیک شدن به ۲۱ اسفند روز شهید گفت:امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم رسمی تجمعی نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید 


حسینی افزود:۱۳ برنامه کلی برای گرامیداشت این ایام پیش بینی شده که ۳ برنامه محوری خواهد بود.

او از برگزاری کنگره شهدای زن استان خبر داد و عنوان کرد: فردا ۱۹ اسفند کنگره بزرگداشت شهدای زن استان در سالن شهدای دولت برگزار خواهد شد که در این مراسم از خانواده‌ی شهدا، جانبازان و رزمندگان زن تقدیر خواهد شد.

به گفته‌ی حسینی در کشور ۱۷ هزار شهیده زن وجود دارد که سهم استان خراسان شمالی ۵ شهیده زن،۲ جانباز و ۲۰ رزمنده زن بوده است.

حسینی دیدار حضوری و انفرادی با خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه‌های روز شهید و جانباز عنوان کرد.

به یادت درختی می‌نشانم

مدیرکل بنیاد شهید استان گفت:امسال علاوه بر دیدار مسئولین با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان قرار است درختی هم با یاد و مزین شده با پلاک شهید در منازل شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد غرس خواهد شد.

حسینی در ادامه به غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در پنجشنبه ۲۱ اسفند اشاره و اظهار کرد:امسال این مراسم علاوه بر مرکز استان در سایر شهر‌ها و دورافتاده‌ترین روستا‌ها هم برگزار خواهد شد.

او در خصوص اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان افزود:در استان بیش از ۱۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان تحصیل کرده بیکار هستند و اگر فرزندان ایثارگران را هم در نظر بگیریم این تعداد به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد که امسال برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

حسینی تامین مسکن این خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود:در ۵ شهر بجنورد، اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم زمین در نظر گرفته شده و تا سوم خرداد سال ۱۴۰۰ به ۸۰۰ نفر که در الویت هستند واگذار خواهد شد.

به گفته حسینی مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان وام کم بهره نیز در اختیار این خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید استان افزود:امسال تمام بدهی‌ها به مراکز درمانی به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

پاکمهر عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت:در بودجه ۱۴۰۰، هزار میلیارد تومان برای اشتغال ایثارگران در نظر گرفته شده همچنین ۱۵۰ هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی همه‌ی بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری در نظر گرفته شده که ۹۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.