با هوشیاری پلیس فتا فردی که با انگیزه انتقام به دلیل اختلافات خانوادگی در فضای مجازی مزاحمت ایجاد می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی به وسیله افراد ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گرمسار قرار گرفت.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات شاکی و با بررسی‌های تخصصی، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ساخت آیدی‌های مختلف با ارسال پیام، برای شاکی پرونده مزاحمت ایجاد می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به شناسایی متهم گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد، ولی با ارائه ادله دیجیتال به بزه ارتکابی اعتراف و اختلافات خانوادگی را دلیل مزاحمت برای شاکی عنوان کرد.

او با بیان اینکه متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه، از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار