ملکی گفت: ۴۸۷ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال،امسال از محل منابع دولتی در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ابراهیم ملکی مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم،گفت: طرح‌های بهره برداری شده قم در هشت حوزه زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی، زیست محیطی، ورزشی، آموزش عالی، درمانی و گردشگری بوده‌است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، با تاکید بر اینکه با وجود همه محدودیت‌ها، روند توسعه استان امسال هرگز متوقف نشده‌است، ادامه داد: از ۴۸۷ طرح افتتاح شده امسال، طرح‌های زیربنایی، کشاورزی و اقتصادی بیشترین سهم را داشته‌اند.

ملکی افزود: یکی از وظایف دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری، احصای طرح‌های عمرانی درحال اجرا در سطح شهر‌های استان است که آمار طرح‌های تکمیل شده در قم جمع آوری و در طول سال به ویژه به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دولت و دهه فجر این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده‌است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، با بیان اینکه این آمار، شامل طرح‌های متعددی که کلنگ احداث آن‌ها امسال در این استان به زمین زده شده نمی‌شود، ادامه داد: این آمار شامل تمام طرح‌هایی است که دولت در تامین اعتبار آن نقش داشته است ضمن اینکه شامل طرح‌های شهرداری قم که از طریق منابع داخلی تامین شده نمی‌باشد.

او ادامه داد: بسیاری از دستاورد‌های استان در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی به دلیل همگرایی و تعامل میان دستگاه‌های استان در بالاترین سطح ممکن است که این تعامل موجب شد تا روند اجرا طرح‌های عمرانی در این استان، هیچگاه تعطیل نشود.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، افزود: حجم زیاد طرح‌های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا در قم بسیار چشمگیر است، به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد که در هیچ جاری کشور به این میزان طرح عمرانی انجام نشده‌است.

ملکی ادامه داد: بیشتر مهاجرت‌ها در سطح استان، به درون بخشی محدود می‌شود به گونه‌ای که اگر چه ممکن است روستایی به دلیل مهاجرت در قم تخلیه شود، ولی اهالی آن روستا‌ها به جای مهاجرت به شهر، با تجمع در یک روستا، روستایی پرجمعیت‌تر را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، در ادامه مهاجرت معکس از شهر‌ها به روستا را یکی از اولویت‌های استان دانست و گفت: خوشبختانه قم با پدیده مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها به شدتی که سایر استان‌ها دست به گریبان آن هستند، مواجه نیست.

ملکی، افزود: با توسعه زیرساخت‌ها و توجه ویژه صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی در روستاها، بستر مناسب برای تثیبت جمعیت در روستا‌ها و مهاجرت معکوس در استان ایجاد شده‌است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، در ادامه با بیان اینکه امور شهری و شورا‌های استانداری وظیفه نظارتی و اجرایی قانون شورا‌ها را دارد، گفت: هم اکنون استان قم با دارا بودن ۶ شهر، ۵۰ عضو در شورا‌های اسلامی شهر و استان دارد.

ملکی افزود: جمعیت غالب استان قم در شهر قم متمرکز است به گونه‌ای که ۹۶ درصد جمعیت استان در این شهر سکونت دارند به همین دلیل به جز شورای اسلامی شهر قم که ۱۲ عضو دارد، باقی اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های تابعه استان دارای پنج عضو هستند.

او ادامه داد: تامین برخی از تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی و همچنین تحویل چهار دستگاه اکسیژن ساز به شهرداری شهر‌های تابعه در سال‌جاری انجام شده‌است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، با اشاره به بخش دیگری از سخنان خود، تامین تجهیزات مورد نیازشهرداری شهر‌های تابعه را از دیگر وظایف این دفتر اعلام کرد و گفت: ماشین آلات مختلف از جمله یک دستگاه کمپرسی سنگین و یک دستگاه کمپرسی سبک با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از منابع دولتی تامین و در اختیار شهرداری‌های شهر‌های قم داده‌شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار