مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از آغاز عملیات تولید ۷ میلیون اصله نهال در ایستگاه تولید بذر و نهال در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور رئیس کل دادگستری استان عملیات تولید ۷ میلیون اصله نهال برای سال ۱۴۰۰ در ایستگاه تولید بذر و نهال مغان آغاز شد.

او افزود: در راستای طرح تنفس جنگل و جلوگیری از قطع درختان جنگلی و افزایش پوشش گیاهی در سالجاری بیش از ۳ میلیون اصله نهال تولیدی در ایستگاه مغان در بین متقاضیان بصورت رایگان در تمامی شهرستان‌های استان توزیع می‌شود که در کشور این طرح بی نظیر بوده و عملیات تولید ۷ میلیون اصله نهال برای سال ۱۴۰۰ با مشارکت بخش خصوصی تحول عظیمی در استان در زمینه غرس نهال و ایجاد پوشش و فضای سبز خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی استان در امر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و بر خورد قاطع با مخربین و متجاوزین به عرصه‌های ملی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه‌های در اولویت کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و بدون اغماض با متجاوزین و مخربین به منابع طبیعی برخورد می‌نماید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به لزوم اهمیت صیانت و حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت بسیار خوبی از منابع طبیعی است لذا صیانت و حفاظت از منابع طبیعی با فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت در بین مردم برای نگهداری از نعمت‌های خدادادی با بهرمندی از آموزه‌های دینی و استفاده از ظرفیت نهاد آموزش پرورش، رسانه‌های جمعی، سازمان‌های مردم نهاد و ائمه جمعه و جماعات یک ضرورت است.

ناصر عتباتی با اشاره به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: خوشبختانه با ایجاد هماهنگی، انسجام و همدلی اقدامات بسیار خوبی در صیانت و حفاظت از بیت المال صورت گرفته است.

او با اشاره به گستردگی و تنوع منابع طبیعی در استان ضمن توجه به مقوله پیشگیری در بحث صیانت و حفاطت از منابع طبیعی بر لزوم بکارگیری از تکنولوژی‌های نوین و پایش‌های تصویری و کنترل از راه دور در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان با نگاه دوستدار مسایل زیست محیطی ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در صیانت از منابع طبیعی با هر گونه جرائم و تخلفات در این حوزه به شدت برخورد می‌نماید.

ایستگاه مرکز بذر و نهال مغان تحت نظارت اداره کل منابع طبیعی استان بالغ بر ۲۱۰ هکتار مساحت دارد که ۱۱۰ هکتار آن قابل کشت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.