متأسفانه برخی آرایشگاه‌های زنانه با نصب دستگاه‌های غیرمجاز مبادرت به انجام اقدامات پزشکی برروی پوست مشتری می‌کنند که نوعی مخاطره جدی به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، زهره شیرانی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن اظهار داشت: متأسفانه برخی آرایشگاه‌های زنانه در شهرستان با نصب دستگاه‌های غیرمجاز مبادرت به انجام اقدامات پزشکی برروی پوست مشتری می‌کنند که نوعی مخاطره جدی به‌شمار می‌رود.

او افزود: میکرودرم، میکرونیدلینگ، اوزون و اشعه‌تراپی، لیزر، ژل و بوتاکس و... خدمات غیرمجازی هستند که مصداق بارز مداخله در امور پزشکی محسوب شده و عوارض پوستی طولانی مدت را به همراه داشته است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: آرایشگران زنانه اجازه ورود به حوزه پزشکی را ندارند و صرفاً ملزم به پیرایش و ارائه خدمات تاتو در صورت داشتن مدارک لازم و رعایت ملاحظات بهداشتی هستند.

او ادامه داد: جاانداختن دیسک کمر، شکسته بندی‌های غیرمجاز، حجامت توسط افراد غیرپزشک و... تخلفات دیگری است که تحت عنوان دوره دیده‌های طب سنتی فعالیت نموده و در یک مورد منجر به قطع عضو در شهرستان بروجن شده است.

شیرانی گفت: شهروندان گرامی ضمن اهتمام جدی در دریافت خدمات پزشکی از پزشکان متخصص، دخالت‌های غیرمجاز در امور پزشکی را به شماره تلفن‌های ۳۴۲۵۹۰۲۳ و ۳۴۲۳۹۰۱۸ شبکه بهداشت و درمان گزارش کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.