مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با استفاده مناسب از ابزار سینما برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره فیلم‌های مستند "یادگار" با هدف معرفی ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینما برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف این جشنواره نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی برای تولید آثار سینمایی، توجه به سینما و فیلم به عنوان رسانه‌ای برتر و ارزشمند برای تبادلات فرهنگی و تغییر نگاه سنتی به میراث فرهنگی به عنوان اشیا قدیمی و بخشیدن نگاهی با قداست و بزرگی به داشته‌های فرهنگی است.

اسماعیلی ادامه داد: بخش‌های این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران، میراث ماندگار / جایزه میراث فرهنگی قزوین و میراث معنوی (میراث ناملموس) است که در بخش‌های مسابقه سینمای مستند ایران گروه مستند‌های کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، گروه مستند‌های نیمه بلند (از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و گروه مستند‌های بلند (بالای ۷۰ دقیقه) مدنظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان قزوین (ملموس/ ناملموس) ساخته شده است در بخش مجزایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به فیلم برگزیده "نشان راژیا" اهدا خواهد شد.

به گفته او، همچنین آثاری که با موضوع میراث معنوی و ناملموس ساخته شده است در این بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به بهترین فیلم و کارگردان جوایزی اعطا خواهد شد.

اسماعیلی گفت: تمامی مستند سازان بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند و آثار تولیدی از سال ۹۵ تا ۹۹ را به نشانی قزوین– غیاث آباد- بلوار آزادگان- جنب مسجد امام خمینی (ره) - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کد پستی ۳۴۱۴۸-۱-۸۸۷۱ ارسال نمایند. آخرین مهلت ارسال آثار ۵ فروردین ۱۴۰۰ و زمان برگزاری جشنواره ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به میزبانی قزوین خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.