مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: زنان نقش موثری در شکل‌گیری تثبیت و تداوم انقلاب داشته اند و ضروری است زندگینامه زنان شهید و جانباز برای الگوگیری نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صادق‌زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی  در مراسم اختتامیه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که به صورت همزمان در تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد،گفت: نقش زنان شهید و ایثارگر در انقلاب اسلامی بسیار برجسته و قابل قدردانی است.

او با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، افزود: زنان همواره در طول تاریخ پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف حضور موثر داشته اند.

صادق زاده با بیان اینکه زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی نظیری داشته اند که انکارناپذیر است، گفت: زنان شهید و جانباز نماد ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

او با تاکید بر فداکاری و ایثارگری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای معرفی زنان شهید و ایثارگر به جامعه کار چندانی نشده و باید این قشر بیشتر به جامعه معرفی شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری و فداکاری زنان به عنوان رزمنده بودیم و مادران و همسران شهدا نیز در پشت جبهه فعال بودند.

در این مراسم از ۱۶ نفر از زنان شاهد و ایثارگر شامل همسران و مادران شهدا و زنان جانباز و ایثارگر تجلیل شد.

اختتامیه کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران و به طور همزمان در مراکز استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.