نقش زنان در انقلاب و جنگ تحمیلی کمتر از مردان نبود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پا به پای مردان فعالیت داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در حاشیه برگزاری یادواره ۱۷هزار شهیده زن در ایران گفت: این یادواره با هماهنگی و تلاش معاونت رئیس جمهوری در امور بانوان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

او با بیان اینکه شهدای زن متعلق به کل کشور است افزود: قبل از این کنگره در استان اردبیل نیز یادواره شهدای زن با تلاش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و از خانواده‌های این عزیزان تجلیل شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: این یادواره باعث شد که به موضوع شهدای زن و شناسایی و معرفی این از جان گذشتگان بیشتر پرداخت شود و در هر شهر حداقل یک خیابان به نام یک شهیده زن نام گذاری شود.

ندایی تصریح کرد: در این ایام رونمایی از تندیس شهدا و دیدار با خانواده‌ها و تجلیل از این عزیزان جز برنامه‌ها بوده است.

او گفت: نقش زنان در تربیت فرزندان این مرز و بوم و حتی جوانانی که برای دفاع از کیان و تمامیت ارضی شهید شدند بیشتر از مردان است و از دامن زن این مردان به خدا رسیدند.

معاون استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد این یادواره‌ها می‌تواند سالیان سال تداوم داشته باشد و نقش و جایگاه زنان در جامعه به معنای واقعی تعریف و تبین شود.

ندایی افزود: با معرفی شهدای زن در جامعه به نقش این عزیزان پیروری انقلاب و جنگ تحمیلی بیشتر آشنا شویم و همچنین جامعه سالم در گرو زنان شجاع و سالم امکان پذیر است که این امر مهم در ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.