آزمایشگاه تشخیص پزشکی در عسلویه راه‌اندازی شد

آزمایشگاه تشخیص پزشکی با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس، شرکت‌های مستقر در منطقه و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در عسلویه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آزمایشگاه تشخیص پزشکی با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس، شرکت‌های مستقر در منطقه و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت امروز با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به بهره‌برداری رسید.

این آزمایشگاه در ساختمانی به وسعت بیش از ۲۵۰ متر مربع در شرقی‌ترین نقطه محدوده پتروشیمی‌های عسلویه و در مجاورت بندر شیرینو تاسیس شده است.

این آزمایشگاه از دو بخش مجزا (Pre Pcr محدوده فشار مثبت) و (Post pcr محدوده فشار منفی) تشکیل شده است که از نظر مکان، تهویه و فاضلاب مستقل از یکدیگر هستند و تمام استاندارد‌های بین المللی در آن رعایت شده است.

 ۲ میلیارد تومان برای بازسازی مکان مورد نیاز و خرید تجهیزات غیرپزشکی به همت شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس و ۹۰۰ میلیون تومان برای هزینه خرید تجهیزات پزشکی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هزینه شده است.

دکتر سید مهدی هاشمی مدیر عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: راه مقابله با کرونا در پیش گرفتن یک رویکرد علمی و فراگیر است به طوری که همه مردم و نهاد‌ها برای رعایت آن تلاش کنند تا بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ هم عنوان کرد: صدور مجوز‌های تردد موردی برای افراد و دورکاری می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به کرونا در مناطق عملیاتی صنعت نفت کمک می‌کند ضمن آنکه همه افراد ملزم به حفظ فاصله اجتماعی در محیط کار هستند.

وحید مالکی افزود: در این آزمایشگاه علاوه بر امکان انجام real time quantitative PCR، امکان انجام Conventional PCR هم فراهم شده است تا بتوان از امکانات آن برای انجام تست‌های شایع دیگری هم استفاده کرد.

او ادامه داد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه و کمک به فرآیند شناسایی در زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کمتر خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ عنوان کرد: مسئول فنی این آزمایشگاه را دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی خواهد کرد و  جواب آزمایش‌ها ۶ تا ۸ ساعت مشخص خواهد شد.

مالکی ادامه داد: این آزمایشگاه به عنوان یک ظرفیت پشتیبانی طبی با فناوری بالا پس از همه گیری کرونا نیز می تواند خدمات ارائه کند.

او با اعلام اینکه راه اندازی این آزمایشگاه حدود ۵ ماه زمان برده است، بیان کرد: این آزمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان عسلویه نیاز مردم این شهرستان و شهرستان‌های مجاور را هم تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.