شهرستان حمیدیه رتبه سوم تولید گل در استان خوزستان قرار را دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن بهداد مدیر اداره میراث فرهنگی حمیدیه گفت: انواع گل‌های شب‌بو، زنبق، گل خشک و گل همیشه بهار در حمیدیه برداشت می شود و این شهرستان که در رتبه سوم تولید گل در استان قرار دارد.

او با بیان اینکه امسال در بخشی از مزارع پیاز نرگس نیز کاشته شد، افزود: ، قدمتی طولانی در تولید انواع گل دارد که برای مصارف داخلی و خارج از استان به بازار عرضه می‌شود.

بهداد با اشاره به اینکه حمیدیه را به نام شهر گل‌های شب‌بو می‌شناسند، در فاصله چند کیلومتری این شهر و در کنار جاده اهواز - سوسنگرد روستای شبیشه قرار گرفته است، تصریح کرد: این گل‌ها برای مصارف داخل و خارج از استان به بازار عرضه می‌شوند. علاوه براین برخی از گل‌ها نیز بنا به نیاز خریداران به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

مدیر اداره میراث فرهنگی حمیدیه گفت: با توجه به نقوش موجود بر ظروف سفالی و سفال‌های منقوشی که از محوطه باستانی ۱۷۰۰ ساله حمیدیه کشف شد، نقش و نگار‌ها نشان از گل، مزارع کشاورزی و سبزه‌زار دارند و قدمت حاصلخیزی و سابقه کشت و کار گل در این منطقه را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: باغ گل‌های حمیدیه همه ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی بود که به موجب آن در سال ۹۷ استارت جشنواره گل‌های شب بوی برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پرورش گل ، گل و گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار