معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در نمایشگاه هنری هنرستان کوثر بیرجند، آثار حدود ۳۰۰ نفر به نمایش گذاشته شد.

سورگی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: نمایشگاه هنر‌های دستی هنرستان دخترانه کوثر بیرجند، از هفته گذشته آغاز شده و تا فردا ۲۰ اسفند ماه دایر است.

او افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ اثر از هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان به نمایش گذاشته شده است.

سورگی بیان کرد: نمایشگاه هنرستان کوثر با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل و هنر‌های مختلف برگزار می‌شود و آثار در ۷ رشته طراحی و ساخته شده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اینکه باید دانش آموزان برای هدایت تحصیلی خود به رشته‌های فنی و هنرستان نیز توجه کنند، عنوان کرد: در هنرستان‌های پسرانه با مازاد درخواست برای ثبت نام مواجه هستیم در حالی که در هنرستان‌های دخترانه اسقبال از رشته‌های هنری کم است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: اگر اولیا می‌خواهند فرزندان آن‌ها روی پای خود بایستند و فعالیت اقتصادی انجام دهند، آن ها را با رشته‌های هنری و فنی آشنا کنند.

سورگی گفت: با تحصیل در رشته‌های هنرستان، هنرجویان برای استخدام در ادارات دولتی انتظار نخواهند کشید و خود می‌توانند شغل ایجاد کنند.

هنرستان کوثر برای سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تعداد ۳۴۱ هنرجو را ثبت کرده است و این هنرجویان زیر نظر ۳۳ هنرآموز تحصیل و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار