مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۹ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۹ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق درلنج صیادی

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کنارک، ۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک لنج صیادی کشف شد.

سرهنگ "مرتضی جوکار"، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان کنارک با اشراف اطلاعاتی خود، از بارگیری سوخت قاچاق داخل مخازن یک فروند لنج صیادی در اسکله "سنگی" آن شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران در پی تحقیقات تکمیلی خود دریافتند، ناخدای لنج قصد دارد سوخت بارگیری شده را به یکی از بنادر کشور پاکستان انتقال دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مأموران پس از حصول اطمینان از موضوع، طی هماهنگی قضائی لنج مذکور توقیف و در بازرسی از مخازن آن ۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به دستگیری ۳ نفر خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی را یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده مخرب، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

عامل قتل جوان سراوانی، پس از ۹ روز فرار دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "سراوان" قاتل جوان ۱۹ ساله، پس از ۹ روز فرار دستگیر شد.

سرهنگ "مرتضی جوکار" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اوایل اسفند ماه سال جاری جوانی ۱۹ ساله، طی یک نزاع دسته جمعی، با ضربات چاقو در یک مراسم عروسی در یکی از محلات شهرستان سراوان به قتل می‌رسد.

او افزود: بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان مذکور قرار گرفت و کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شد که این جوان، در مراسم عروسی، با فردی که از مدت‌ها قبل با وی اختلاف داشته برخورد و پس از مشاجره لفظی، درگیری بین آن‌ها آغاز می‌شود و طی آن فرد مذکور، به اتفاق ۸ نفر از دوستانش به مقتول حمله ور و با ضربات چاقو او را به قتل رسانده و از محل متواری می‌شوند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: با تلاش پلیس ۸ نفر از همدستان متهم، طی چند عملیات در نقاط مختلف شهرستان سراوان دستگیر شدند، ولی مشخص شد ضارب اصلی به شهرستان‌های دیگر استان گریخته است.

او  بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری متهم اصلی پرونده ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده از حضور مجدد قاتل در شهرستان و اختفاء وی در یکی از روستا‌های مرزی برای خروج از کشور مطلع و در عملیاتی ضربتی او را پس از ۹ روز فرار دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: متهمان پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق مغازه با ۴ فقره سرقت در "چابهار

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت مغازه‌ها در این شهرستان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان امام خمینی (ره) شهر چابهار، به فردی که در حال باز نمودن قفل مغازه‌ای بود مشکوک شدند.

او  افزود: متهم ۳۵ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت مغازه دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "قریب زاده"با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان منزل با ۷ فقره سرقت در "چابهار

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: مأموران گشت کلانتری ۱۲ شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در محدوده گلشهر این شهرستان، به ۳ نفر که در حال جابه جابی پمپ آب و تعدادی لوازم دیگر از درب منزلی با یک دستگاه خودروی پراید بودند، مشکوک شدند.

او  افزود: متهمان با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۷ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ "قریب زاده" در پایان با اشاره به اینکه که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو با ۸ فقره سرقت در "خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای خودرو و اعتراف آن‌ها به ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچک زایی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در سطح شهرستان "خاش"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدامات تخصصی ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در نهایت با شناسایی پاتوق و مخفیگاه سارقان، تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی شهرستان پس از هماهنگی قضائی هر ۳ سارق را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ کوچک زائی با اشاره به کشف ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مسروقه در مخفیگاه سارقان گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۸ فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان خاش و دیگر نقاط استان اعتراف کردند.

او  بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد سارقان از خودرو‌های مسروقه برای حمل و فروش مواد مخدر استفاده و پس از چند روز استفاده از خودروها، آن‌ها را به صورت بلاصاحب در محلی رها می‌کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کوچک زائی از شهروندان خواست: ضمن مجهز کردن خودرو‌های خود به دزدگیر و وسایل بازدارنده دیگر مثل قفل پدال و فرمان از پارک کردن خودرو‌ها در مکان‌های خلوت خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کشف ۶۹۰ میلیون ریال کالای قاچاق در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۶۹۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نیکشهر- چابهار "به یک دستگاه اتوبوس ولوو مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۸۰۰ عدد لامپ ال‌ای دی، یک دستگاه ماشین لباسشویی ال جی و یک دستگاه اسپیلت ۱۸ هزار قاچاق که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک ۶۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود از عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری مالخر گوشی‌های سرقتی، با ۱۶۵ دستگاه گوشی مسروقه در زاهدان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، مالخر حرفه‌ای گوشی‌های سرقتی در شهر زاهدان دستگیر و تعداد ۱۶۵ دستگاه گوشی مسروقه کشف شد.

سرهنگ "مرتضی جوکار" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و موبایل قاپی در سطح شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی کلانتری‌های سطح شهرستان زاهدان تعدادی سارق دستگیر و با انتقال آن‌ها به پلیس آگاهی مشخص شد، سارقان پس از موبایل قاپی، گوشی‌های سرقتی را به متصدی یک واحد صنفی موبایل فروشی در زاهدان، به قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود می‌فروشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی فرد مالخر را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار بیان داشت: در باز رسی از مخفیگاه متهم، تعداد ۱۶۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد این فرد مالخر، گوشی‌های مسروقه را اوراق و از قطعات اوراق شده برای تعمیر گوشی‌های دیگر استفاده می‌کرده است.

او  با اشاره به اینکه تا کنون ۲۴ نفر از مالباختگان شناسایی و گوشی‌های مسروقه به آن‌ها تحویل شده است خاطر نشان کرد، متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست: به منظور ناکام گذاشتن سارقان، از تردد در محل‌های خلوت به خصوص در ساعت پایانی شب خودداری و در صورت استفاده از تلفن همراه در معابر عمومی، گوشی تلفن همراه خود را با دستی که مشرف به دیوار است گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار