حسینی با اشاره به وجود تنش آبی در روستا‌های خوزستان گفت: وزارت نیرو باید مشکل آب آشامیدنی در این مناطق را با سرعت بیشتری رفع کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خورستان تامین نشدن آب آشامیدنی پایدار و با کیفیت را یک تهدید جدی برای سلامت مردم این استان دانست و گفت: خوزستان دارای روستا‌های متعدد با مشکل تنش آبی است.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا مشکل بی آبی فشار زیادی به مردم وارد کرده است، افزود: انتظار می‌رود وزارت نیرو با تخصیص اعتبار لازم برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستا‌های خوزستان سرعت بیشتری داشته باشد.

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: با توجه به وضعیتی که در روستا‌های استان وجود دارد بیش از ۷۰۰ روستای استان در معرض تنش آبی قرار دارند و در سال‌های اخیر مشکلات جدی در زمینه تامین آب برای مناطق مختلف ایجاد شد.

او اجرای طرح آبرسانی به ۴۲ روستای خوزستان را نویدبخش روز‌های خوبی برای استان دانست و ادامه داد: خرسندیم که پروژه‌های آبرسانی با تلاش وزارت نیرو به ثمر نشست و اکنون شاهد بهربرداری از این پروژه‌های ارزشمند هستیم، ضمن اینکه برخی از روستا‌ها در ماه‌های آینده در معرض تنش آبی قرار خواهند گرفت، ولی بی شک افتتاح این پروژه‌ها می‌تواند مشکلات خوزستان را در این زمینه به حداقل برساند که جای تقدیر دارد.

عبیات در پایان از مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب، شرکت‌های سه گانه و مسئولان استان که در اجرای طرح آبرسانی به روستا‌های این استان تلاش کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.