فرمانده ناتو در عراق اعلام کرد تصمیم درباره افزایش نیرو‌های این سازمان در بغداد پس از دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «پر اولسن»، فرمانده هیئت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق، اعلام کرد که افزایش تعداد نیرو‌های این سازمان در این کشور پس از دیدار با مشاور امنیت ملی عراق صورت گرفته است.

اولسن در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: تعداد نیرو‌های هیئت ناتو در عراق بیش از ۳۰۰ نفر است و مأموریت ما با وزارت دفاع عراق غیر رزمی است و در خصوص هدف قرار دادن یا افشای هسته‌های خاموش داعش مشورتی ارائه ندادیم.

او افزود: ما با توجه به موسسات ارائه شده از سوی طرف عراقی که نیاز به آموزش و مشاوره دارند، تعداد کافی نیرو‌های خود را اعزام خواهیم کرد و افزایش تعداد نیرو‌های ناتو پس از جلسه ما با مشاور امنیت ملی عراق صورت گرفت.

اولسن تصریح کرد: طی جلساتی که در ماه‌های آینده برگزار می‌شود موسساتی تعیین خواهد شد که ما به آن‌ها آموزش و مشاوره خواهیم داد و «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق یک درخواست رسمی برای افزایش تعداد و گسترش نیرو‌های ناتو در عراق ارائه کرده است.

او تاکید کرد: ناتو نقش آمریکا را در عراق بر عهده نگرفت و به زودی زیر نظر ناتو برنامه شفاف سازی در وزارت دفاع عراق آغاز خواهد شد و در صورت افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در عراق این عدد بسیار کم خواهد بود.

فرمانده هیئت ناتو در عراق اعلام کرد که ارائه مشاوره و آموزش به الحشدالشعبی نیاز به تایید تمام کشور‌های عضو ناتو دارد. نیرو‌های ناتو غیر رزمی هستند و با توافق همه کشور‌های ناتو غیر رزمی باقی خواهند ماند.

این مقام ناتو در عراق پیشتر گفته بود که گسترش مأموریت نیرو‌های این سازمان در خاک عراق آغاز نشده است و این گام مطابق با خواسته دولت عراق صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که در پی تشدید حملات ائتلاف بین المللی به مواضع مقاومت در عراق و سرانجام ترور فرماندهان پیروزی در بغداد، پارلمان عراق در سال گذشته طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق که خواسته مردمی بود را تصویب کردند، اما دولت ملزم به اجرای آن است از زمانبدی و اجرای کامل آن خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار