مجازات جرائم غیر عمد و جرائمی که در رده ششم تا هفتم اهمیت قرار دارند در آذربایجان شرقی سبز خواهند بود  به نحوی که می‌توانند با کاشت درخت مجازات جرایم خود را سپری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موقری سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: مجازات سبز برای اولین بار در کشور در دادگستری استان آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود و این مهم در راستای هدف اصلی قوه مبنی بر حذف حبس و مجازات‌های سنگین صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه هم اکنون مجازات جزای نقدی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس است گفت: لازمه اجرایی شدن مجازات سبز راه اندازی سامانه سجاه و مشخص شدن مجازات‌های جایگزین حبس در این سامانه بود که عملیاتی شده است.

شهین باهر شهردار تبریز نیز با اشاره به فقر فضای سبز در شهر تبریز گفت: در ۴ سال گذشته برای افزایش سرانه فضای سبز ۴۰ پارک محله‌ای افتتاح، ۱۶ پارک در دست احداث و ۴ مورد نیز تا پایان دوره شورا، در حال اجرا است.

برزگر جلالی مدیر عامل سازمان زیبا منظر شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه نیاز به ۶ میلیون اصله درخت در تبریز وجود دارد گفت: تا پایان سال ۹۸، یک میلیون اصله درخت در تبریز وجود داشت.

او گفت: از هفته درختکاری پارسال برنامه کاشت یک میلیون اصله درخت در سه فاز در برنامه‌ این سازمان قرار دارد که تاکنون ۲ فاز آن اجرایی و فاز سوم نیز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰  اجرا می شود.

 برزگر جلالی گفت:در قالب این طرح ۶۰۰ هزار اصل درخت و ۴۰۰ هزار اصله درختچه گلدار کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.