معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: مردم از حضور در دورهمی‌ها، تجمع و هرگونه ازدحام در بازار به منظور مقابله با ویروس کرونا و صیانت از سلامت خود و دیگران خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن مرادی معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت : طبق مصوبه ستاد کرونا شرکت در هرگونه مراسم ختم، خواستگاری و شرکت در آیین پنجشنبه آخر سال ممنوع است و به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع، درب آرامستان‌های شهر و روستا‌ها نیز مسدود می‌شود.

او گفت : رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضامن سلامتی مردم است و برای مقابله با موج چهارم ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی باید جدی گرفته شود.

معاون بهداشت و درمان سرپل ذهاب ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ هفته پایانی سال و ۲ هفته ابتدای سال جدید تاثیر بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز برای سلامت مردم و در امان ماندن از ویروس کرونا دارد نیاز است که مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی خطرناک و در کمین سلامتی مردم است، افزود: مردم از هرگونه تردد غیرضرور خودداری کنند و دورهمی‌ها و دید و بازدید‌ها را به بعد از شکست کرونا و شرایط بهتر موکول کنند .

بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: ۴۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان و افراد کم‌درآمد و آسیب‌پذیر این شهرستان توزیع شد.

 پاسدار مرادعلی حسنی افزود: این ششمین مرحله از اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه است که در آستانه سال جدید و براساس لبیک به فرامین رهبر معشم انقلاب اسلامی به منظور حمایت و دستگیری از خانواده‌های نیازمند و افرادی که بر اثر ویروس کرونا متضرر شده اند، انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران از ابتدای شیوع ویروس کرونا نقش موثری در کمک رسانی به مردم داشته اند و همواره در امر کمک رسانی به نیازمندان پیشگام بوده اند و در بحران‌های مختلف نیز نقش آفرینی موثری داشته اند.

 پاسدار حسنی افزود: در شرایطی که بسیاری از قشر‌های کم درآمد به دلیل تعطیلی مشاغل‌شان بر اثر بیماری کرونا متضرر شده اند باید دست به دست هم بدهیم و نگذاریم که سفره‌های این خانواده‌ها خالی بماند.

او ادامه داد: مردم با رعایت موازین بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و همچنین دستگیری از نیازمندان با توجه به اینکه در ماه می‌توانند بهترین اثرگذاری را در شکست و ریشه کنی کامل ویروس کرونا داشته باشند.

برگزاری مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه

در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) هشمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان جوانرود برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود افزود: در این مرحله هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج که از پیش شناسایی شده بودند بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

بهرام میرزایی ارزش هر بسته غذایی را چهار میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای خرید این بسته‌ها در مجموع ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی، ۲۰ هزار بسته بهداشتی، سه هزار غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونای شهرستان جوانرود توزیع شده است.

فرهنگ غنی ما برگرفته از مکتب پیامبر اکرم است

فرماندار جوانرود گفت: فرهنگ غنی ما که برگرفته از مکتب پیامبر اکرم (ص) رَحمَةٌ لِلعَالَمین است نقش تاثیرگذاری در کمک و همدردی و تسکین آلام بشری دارد.

رستگار یوسفی افزود: در یکسال گذشته که شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری اقدامات بسیار خوبی در زمینه مواسات و کمک‌های مومنانه و طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان انجام شده است.

او بابیان اینکه جوانرود اکنون به لحاظ ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارد، گفت: این وضعیت به منزله پایان کرونا نیست و با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در برخی از شهر‌های کشور تنها راه پیشگیری از انتقال این ویروس رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع و دورهمی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.