حقوق کارگران شهرداری بندرعباس همواره یکی از دغدغه‌های مهم بوده که گاه یا حقوق‌های اندک دیر پرداخت می‌شود و یا در در مواقعی حقوق این قشر زحمت کش کسر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در سالیان اخیر همواره عدم پرداخت حقوق کارگران و فشار مضاعف بر این قشر زحمت کش در استان هرمزگان مشاهده شده که گا‌ها موجب اعتراض و تجمع کارگران شده است.

در سال گذشته عده زیادی از کارگران تنظیف شهری پیش از برگزاری انتخابات مجلس در برابر استانداری تجمع کردند و درخواست داشتند مسئولان نسبت به حقوق معوقه آنان چاره‌ای بیندیشند.

طی امسال نیز بار‌ها کارگران از عدم پرداخت حقوق خود گلایه‌مند بودند و نسبت به این مسئله اعتراض کردند، در جریان این اعتراض ها مدیرکل تعاون استان از برخورد جدی و قضایی با پیمانکارانی که نسبت به پرداخت حقوق کارگران بی توجه هستند خبر داد و گفت به جد پیگیر حقوق عقب افتاده کارگران هستند.

عده زیادی از کارگران حوزه فضای سبز بندرعباس در اعتراض به کسر حقوق خود دست تجمع در برابر ساختمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس زدند.

این کارگران علت تجمع خود را کسر شدن حقوق خود اعلام کردند و گفتند: در ماه‌های گذشته ما به یک روال ثابت حقوق دریافت می‌کردیم، اما در ماه‌های دی و بهمن حقوق ما با کسری در حد ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و دویست همراه بوده است.

این کارگران معتقدند جمعه کاری و حق اولاد آن‌ها از فیش حقوقی حذف شده و به آن‌ها تعلق نگرفته است و به همین سبب حقوق آن‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

این کارگران می‌گویند در ۱۲ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می‌کنند، اما پیمانکار حوزه فضای سبز شهرداری از پرداخت کامل حقوق آن‌ها سر باز زده است.

خادم، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس اظهار داشت: تجمع کارگران به علت اعتراض آن‌ها نسبت به حقوق دریافتی است.

او افزود: تعدیل حقوق کارگران با توجه به برخی موارد اقتصادی بوده که یک سری اختلافات وجود دارد و ما در حال بررسی مسئله هستیم.

خادم گفت: ما حقوق کارگران را از مرکز (شهرداری) دنبال می‌کنیم چرا که بحث حقوقی را آن‌ها تعیین می‌کنند تا ببینیم این بحث اختلاف حساب از چه قرار است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس تاکید کرد: مطمئنا حق و حقوق قانونی کارگران را دنبال می‌کنیم تا حقی از کارگری پایمال نشود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.