رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : اصولی‌ترین مبنای کار در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی این است که تغییر کاربری، تخریب اراضی ملی، ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه صورت نگیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی استان را برخورد با متصرفان اراضی ملی اعلام کرد و گفت : نباید هیچ تغییر کاربری در اراضی ملی استان صورت گیرد و اجرای این مهم بر عهده جهاد کشاورزی استان است.

او با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخریب اراضی ملی، گفت : اگر شهرداری اجازه ساخت و ساز‌های غیرمجاز ندهد و تجاوز به حریم رودخانه صورت نگیرد، دیگر پرونده‌ای هم در این زمینه نداریم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه گزارشی از عملکرد شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی یازده ماهه گذشته ارائه کرد و افزود: در این مدت ۸۰۷ مورد دستور موقت که منجر به اعاده ۱۵۱ هکتار از اراضی ملی شد، صادر شده و این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته ۶۲۵ مورد دستور موقت صادر و ۱۶۲ هکتار از اراضی اعاده شده است.

او ادامه داد: در همین مدت در حوزه راه و شهرسازی نیز ۸۰ هکتار رفع تصرف شده و برای ۱۲۰۰ هکتار نیز سند صادر شده است.

توسلی زاده ضمن تقدیر از اعضای شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: با وجود تمامی مضایق و محدودیت‌ها که بر آن واقف هستیم، خوشبختانه همت اعضای این شورا بر این بوده که کار‌ها به بهترین نحو انجام شود که شاهد این مدعا چهار هزار مأموریت توسط جهاد کشاورزی استان بوده است.

او افزود: در سال آینده اعضای شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از پیش رسالت خود را به سرانجام رسانند و اجازه ندهند اصول اساسی یاد شده در انجام امور مربوط نادیده گرفته شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.