کای آیده، نماینده پیشین سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که احتمالا اتحادیه اروپا با برخی کار‌های خودسر آمریکا در مورد افغانستان مخالفت خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کای آیده، نماینده پیشین سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که احتمالا اتحادیه اروپا با برخی کار‌های خودسر آمریکا در مورد افغانستان مخالفت خواهد کرد.

به گفته وی، آمریکا نمی‌تواند به خاطر خلاصی خود از جنگ افغانستان، ارزش‌ها و دستاورد‌های ۲۰ سال گذشته در افغانستان را زیر پا کند، به خاطر اینکه اتحادیه اروپا برای همین ارزش‌ها به افغانستان آمده بود.

وی بیان داشت که اگر آمریکا به اقدامات یکجانبه خود در افغانستان ادامه دهد، با مخالفت اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

آیده افزود که تاکنون نقش سازمان ملل در روند صلح افغانستان آنگونه که باید باشد، فعال نیست در حالی که برای تامین صلح دائمی در افغانستان این نقش گسترده و فعال‌تر باید باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا می‌تواند جنگ افغانستان را از راه معقول پایان دهد و صلح دائمی را در این کشور برقرار سازد.

این درحالی است که اخیرا وزیر خارجه آمریکا در یک نامه غیر دیپلماتیک و آمرانه به رهبران افغانستان هشدار داده که فورا در مورد روند صلح تصمیم بگیرند. بر بنیاد این نامه، در افغانستان یک حکومت موقت به میان خواهد آمد و آتش‌بس برقرار خواهد شد.

رهبری دولت افغانستان با این طرح مخالفت کرده و آن را مبهم و غیرقابل اجرا خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار