مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ارائه خدمات و صدور مجوز کوچ برای عشایر استان منوط به دریافت کارت شناسایی و تردد است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان ابراز داشت: با آغاز کوچ بهاره تنها عشایری می‌توانند در مناطق ییلاقی خارج از استان سمنان استقرار داشته باشند که کارت تردد و شناسایی داشته باشند و آخرین فرصت برای دریافت این کارت هوشمند فروردین سال آینده است.

او ادامه داد: در صورت نداشتن کارت تردد و شناسایی از استقرار عشایر در استان محل کوچ ممانعت می‌شود.

مراد خادم اضافه کرد: تمام عشایر استان سمنان که دفترچه عشایری دارند باید برای دریافت کارت تردد و شناسایی اقدام کنند و پس از مهلت گفته شده دفترچه‌های عشایری دیگر اعتبار و ارزشی ندارد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهار داشت: با جایگزین شدن این کارت به جای دفترچه‌های قبلی ارائه هر نوع خدمات به جامعه عشایری در کشور هدفمند خواهد شد.

او تصریح کرد: ۱۳ شرکت تعاونی عشایری در استان سمنان وجود دارد و عشایر استان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی نسبت به درخواست و دریافت کارت شناسایی و تردد عشایری اقدام کنند.

خادم بیان کرد: بیشترین استقبال از دریافت کارت شناسایی و تردد عشایری در استان سمنان مربوط به عشایر شهرستان‌های میامی و گرمسار و کمترین استقبال مربوط به شهرستان مهدیشهر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.