همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات کاشت درخت در بلوار امام رضا (ع) شهرستان کوهبنان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با هفته منابع طبیعی با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و اعضای شورای اداری کوهبنان، عملیات کاشت درخت در بلوار امام رضا (ع) در ورودی شهرک ۳۰۰ واحدی شهید سلیمانی طرح اقدام ملی انجام شد.
رضا مصلح رئیس اداره منابع طبیعی کوهبنان گفت: یکی از سنت‌های حسنه کاشت درخت است که به عنوان نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود و تا زمانی که این درخت ثمر و سایه داشته باشد، برای کسی که آن را غرس کرده است، ثواب در بر دارد.
او افزود: منابع طبیعی یک نعمت عام المنفعه است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست؛ لذا همگان در حفظ و نگهداری آن باید کوشا باشند.
مصلح بیان داشت: پیامبران، ائمه اطهار، علما و صلحا همواره در کاشت درخت و نگهداری از جنگل‌ها و مراتع پیش قدم بودند؛ لذا شاهدیم که همه ساله مقام‌معظم رهبری در این امر مهم حضوری فعال دارند.
او تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدای همکار، دیدار با مسئولین شهرستان، غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، توزیع نهال رایگان بین شهروندان کوهبنانی، کاشت نهال در چندین نقطه شهرستان و.. از جمله اقدامات اداره منابع طبیعی کوهبنان در هفته منابع طبیعی است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهبنان بیان داشت: اخذ بالغ بر ۳۵ فقره سند مالکیت تک برگ (کاداستر) اراضی ملی، اتمام کامل طرح کاداستر اراضی ملی و کامل شدن ممیزی مراتع شهرستان از دیگر اقدامات منابع طبیعی کوهبنان است.
مصلح تصریح کرد: اجرای طرح «۹ در ۹۹» در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی واقع در طرح بهره برداری آنغوزه و توزیع رایگان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال، اجرای بیش از ۱۲مورد بند‌های خاکی تراکمی و سنگ و سیمان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و در دست اقدام بودن مطالعه حوزه آبخیز پخش سیلاب ده علی از دیگر اقدامات این نهاد در شهرستان کوهبنان است.
او از تمامی مردم کوهبنانی درخواست کرد با ورود به سایت hamyartabiat.frw.ir و با ثبت نام برای اخذ کارت همیار طبیعت و محافظ افتخاری، همیار ما در حفاظت از منابع طبیعی باشند.
مصلح افزود: مردم باید هر گونه آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، تخریب و تصرف اراضی ملی که در حکم انفال است را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ به صورت ۲۴ساعته و بدون پیش شماره به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند و با تمام وجود از منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده شهرستان نگهداری کنند.
او گفت: شهروندان باید با توجه به در پیش بودن بهار طبیعت و افزایش تردد‌های گردشگری و تفرجی، در کنار درختان و بوته‌ها آتش روشن نکنند، شاخ درختان و درخچه‌ها را نشکنند تا شاهد شهرستانی سرسبز و آباد باشیم.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار