رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: روستای خورخورە در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب ایران عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: هفتمین جشنواره ملی روستا‌های دوستدار کتاب ایران روز چهارشنبه بیستم اسفند به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جوانبخت افزود: در سال جاری علی‌رغم محدودیت‌هایی که کرونا برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جهان ایجاد کرده است، اما کنش‌گران فرهنگی- اجتماعی در روستا‌های ایران با تعداد ٢٠٥٠ روستا در این جشنواره ملی مشارکت کردند.

او تصریح کرد: در این جشنواره کتابخانه عمومی روستای خورخوره مهاباد طرح‌های اجرا شده خود را در حوزه ‌هایی مانند: فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتابخوانی، اجرای طرح پویش کتاب با هدف در خانه بمانیم برای مقابله با کرونا، اجرای طرح پنج‌شنبه ها با کتاب، طرح عروسک‌گردانی و کتاب برای کودکان، برگزاری چهار کارگاه در حوز‌های آموزشی و هنری، برگزاری پنج جشنواره مختلف مانند داستان نویسی کودکان در دوره قرنطینگی، جشنواره بادباک‌ها، دیوار سبز من و کرونا در روستا، برگزاری آیین‌های بزرگ داشت شاعران و شخصیت‌ها در فضای کتابخانه، اجرای پنج طرح زیست محیطی و گردشگری ارائه داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: داوران جشنواره با تاکید بر مولفه ‌های مشارکتی بودن، نوآور بودن، بوم گرایی، داوطلبانه بودن فعالیت‌های مجموعه کتابخانه عمومی روستای خورخوره مهاباد را در بین روستا‌های شرکت کننده سراسر ایران برگزیدە اعلام کردند.

جوانبخت بیان کرد: در جشنواره پایتخت کتاب ایران دو دوره پشت سر هم (دور‌های چهارم و پنجم) شهر مهاباد جزو پنج شهر اول ایران و شهر خلاق کتاب ایران شده است و در جشنواره ملی روستا‌های دوستدار کتاب ایران روستا‌های داشخانه، گوک‌تپه، سیدآباد و لج جزو روستا‌های برگزیدە و شایسته تقدیر جشنواره ملی شده اند.

او در پایان اضافه کرد: این جایگاه فرهنگی بدون شک ریشه در هویت تاریخی و اجتماعی شهرستان مهاباد دارد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.