داور بازنشسته فوتبال اسپانیا معتقد است که پنالتی لیونل مسی مقابل پاری سن ژرمن باید تکرار می‌شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در چارچوب بازی‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های فوتبال پاری سن ژرمن و بارسلونا به مصاف هم رفتند.

در وقت‌های تلف شده نیمه اول این دیدار و در حالی که کار با تساوی یک - یک دنبال می‌شد، مدافع تیم میزبان درون محوطه جریمه روی آنتوان گریژمان مرتکب خطا شد تا بارسلونا یک ضربه پنالتی به دست بیاورد، اما لیونل مسی نتوانست آن را به گل تبدیل کند.

در صورتی که این پنالتی گل می‌شد، بارسلونا با پیروزی ۲ بر یک به رختکن می‌رفت و در نیمه دوم به ۲ گل نیاز داشت تا با جبران شکست ۴ بر یک در بازی رفت که در نیوکمپ برگزار شد، کار را به وقت‌های اضافه بکشاند و شانس خود را برای پیروزی افزایش دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

کیلور ناواس، دروازه بان کاستاریکایی و ۳۴ ساله پاری سن ژرمن در این دیدار توانست پنالتی مسی را با پا دفع کند و در ادامه توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و مارکو وراتی در ریباند آن را با ضربه سر راهی کرنر کرد تا خطری دروازه تیمش را تهدید نکند. این صحنه توسط کمک داور ویدیویی مورد بازبینی قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که ناواس هنگام جای گیری از خط دروازه جلو‌تر نیامده و قوانین مربوط به پنالتی نقض نشده است.


بیشتر بخوانید 


با وجود این که صحنه نواخته شدن پنالتی توسط کمک داور ویدیویی بررسی شد، ایتورالدی گونزالز، داور بازنشسته و کارشناس داوری فوتبال اسپانیا معتقد است که پنالتی بارسلونا باید تکرار می‌شد، زیرا تمرکز کمک داور ویدیویی در آن صحنه تنها معطوف به جای گیری دروازه بان پاری سن ژرمن بوده و ورود غیرقانونی وراتی به محوطه جریمه که پیش از زدن ضربه پنالتی رخ داده، از دید داور و VAR پنهان مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار