سلمانی گفت: در حال حاضر، ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۷۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد شناسایی شدند. 

او افزود: با شناسایی دو مورد دیگر مبتلا به کرونا انگلیسی در شهرستان میبد و یک مورد جدید در شهرستان اردکان، مجموع سرخوشه‌های مثبت مبتلا به کرونای انگلیسی در استان یزد به ۲۴ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم موارد ابتلا به کرونای انگلیسی دیده شده است.

سلمانی ادامه داد: اولین بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی که چند روز قبل فوت کرده بو، د پس از انجام آزمایش‌های تکمیلی ابتلای وی به کرونای انگلیسی محرز شد؛ بدین ترتیب متاسفانه اولین فوتی مبتلا به واریانت جهش یافته انگلیسی در استان یزد ثبت شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه، ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری شدند.

او خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی تصریح کرد: با توجه به این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها بیش از پیش تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.