مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از بعداز ظهر امروز و پیش بینی وقوع تندباد، افت محسوس دما و بارندگی، در این استان هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، نفوذ سامانه بارشی و سرما به استان سمنان از اواخر وقت امشب پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق در غالب نقاط استان به ویژه در نواحی کوهستانی و سردسیر بر اساس پیش‌بینی‌ها تا ظهر شنبه (بیست و سوم اسفند) ادامه دارد.

مصطفوی بیان کرد: وزش باد شدید تا بسیار شدید در غالب نقاط استان دور از انتظار نیست و سرعت وزش باد طی روز جمعه تا ظهر شنبه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دمای هوا همراه با مه آلودگی و کاهش دید، احتمال تگرگ، کاهش دما و کولاک برف از روز پنجشنبه تا ظهر شنبه در استان سمنان پیش بینی می‌شود.

او افزود: لغزندگی، احتمال جاری شدن رواناب، کاهش دید و امکان اختلال در تردد در محور‌های کوهستانی و نواحی شمالی استان سمنان از جمله خسارات احتمالی ناشی از وزش باد، تگرگ و کاهش دما است.

مصطفوی گفت: اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محور‌های شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، بررسی استحکام سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی به مردم استان توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: استحکام پوشش گلخانه‌ها، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها و مرغداری ها، حفاظت از محصولات کشاورزی و مدیریت منابع انرژی از جمله تمهیدات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از وزش باد، کاهش دما است.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.