مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی از ۱۵تا ۲۱ اسفند برای غرس در این استان در حال توزیع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستانا بیان اینکه بیش از پنج میلیون هکتار بیابان و یک میلیون هکتار شن‌زار در ایرانشهر، زابل، چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان را به وضعیت بحرانی درآورده گفت: کاشت نهال و نگهداری از آن می‌تواند تا حدودی سبب بهبود وضعیت شود.

او  با بیان اینکه این نهال‌ها از انواع سنجد، زیتون تلخ، زبان گنجشک، بادام، آکاسیا سالیسینا، گز روغنی، آکاسیا نیلوتیکا، کنار و کهور بوده افزود: تمام نهال‌هایی که در هفته منابع‌طبیعی در سیستان و بلوچستان توزیع شده به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان از جمله مناطق بیابانی کشور بوده که با خصوصیاتی همچون کمی نزولات جوی، درجه حرارت بالا، رطوبت نسبی اندک، پوشش گیاهی فقیر و میزان فرسایش آبی و بادی زیاد شناخته می‌شود ادامه داد: مهمترین عامل ایجاد این پدیده اقلیمی فعالیت‌های نامناسب انسانی و حوادث قهریه بوده است.

او با بیان اینکه نتایج بارز فعالیت‌های نامناسب انسانی و حوادث قهریه هجوم ماسه‌های روان به اراضی کشاورزی، اماکن مسکونی و صنعتی، راه‌های ارتباطی بوده تصریح کرد: بیش از پنج میلیون هکتار بیابان و یک میلیون هکتار شن‌زار در ایرانشهر، زابل، چابهار و کنارک این استان را به وضعیت بحرانی در آورده که کاشت نهال و نگهداری از آن می‌تواند تا حدودی سبب بهبود وضعیت شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار